🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ملال شب ِ جدایی

(ثبت: 250667) شهریور 10, 1401 
ملال شب ِ جدایی

 

میان ِ شهرت چنان غریبی
کسی کنارت نمی نشیند
اگر بمیری از این غریبی
کسی کنارت نمی نشیند
*****
نه عطر ِعشقی نه آشنایی
نه شورو شوقی نه همصدایی
بجز کلاغی ز دشت ِحسرت
کسی کنارت نمی نشیند
*****
به انتظاری چنان زمستان
شود شکفته دل از بهاران
همه کویری میان ِ باران
کسی کنارت نمی نشیند
*****
تنیده درشب سپیده کاذب
تکیده امیدملول و مغموم
بجز فریبی ز آشنایی
کسی کنارت نمی نشیند
*****
اگر بجویی گلی گلابی
کلام ِ گرمی ز آفتابی
بجز ملال ِشب ِ جدایی
کسی کنارت نمی نشیند
*****
دلت گرفته اسیر ِ دردی
به جستجوی شبِ نبردی
بجز طنینی ز آرزوها
کسی کنارت نمی نشیند
*****
رسیده آخر کتاب هستی
دگر نمانده طنین ِ شوقی
بجز صبوری در این تلاطم
کسی کنارت نمی نشیند
*****
دلم شکسته غمین وخسته
فتاده از پا نفس گسسته
بجزحقیقت که تلخ تلخ است
کسی کنارت نمی نشیند
*****

 

 

 

 

نقدها
  1. ابراهیم حاج محمّدی

    شهریور 11, 1401

    درود بر سرکار عالی
    وقتی که میسّر است و ممکن که از واژه‌های مخفف استفاده نشود مثل《ز》به جای 《از》 چرا باید شاعر از این کار امتناع نورزد؟
    ببینید در این مصاریع:
    الف: بجز فریبی (از) آشنایی
    ب: بجز طنینی 《از》 آرزوها
    بویژه این که وزن دوری است و کلمه‌ی 《از》در اول نیم‌مصرعِ دوم قرار گرفته است.
    این را به عنوان یکی از کلماتِ قصارِ من بیادگار داشته باشید:
    {{استفاده از واژه‌های مخفّف در شعر چیزی شبیه 《اکل میته》است و جایی باید این کار را انجام داد که چاره‌ای جز آن نباشد}}

    • طلعت خیاط پیشه

      شهریور 11, 1401

      استاد ارجمندم
      از وقتیکه گذاشتید بسیار سپاسگزارم.
      حضور شما نعمتی است برای آموختن.
      در پناه خدا از هر گزندی در امان باشید
      🙏💐💐💐💐💐

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    شهریور 10, 1401

    سلام و درود و خدا قوت،
    نور حق هماره در کنار تان 🌹🌹🌹

    • طلعت خیاط پیشه

      شهریور 11, 1401

      جناب رضاپور ارجمند
      از لطف شما ممنونم
      در پناه خداشادکام باشید🌺🌺🌺

  2. الیاس امیرحسنی

    شهریور 10, 1401

    درود برشما شاعر بانو
    این شعرتان را بسیار پسندیدم 🌺🌺🌺🌸🌸

    • طلعت خیاط پیشه

      شهریور 11, 1401

      جناب امیرحسنی
      از حضور گرم شما ممنونم
      🌺🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    شهریور 11, 1401

    سلام و درود

    بسیار زیبا و اندوهگین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    شهریور 11, 1401

    سلام و درود استاد بانو
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا