🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من تو را هرکس که باشی قدرِ عُمرم دوست دارم

(ثبت: 244985) بهمن 10, 1400 

 

ای کـه بعد از مرگــم آیی بر سـرِ سنـگِ مــزارم
من تو را هرکس که باشی قدرِعمرم دوست دارم

من , توام”چون من اگــر تو خانه زاد فقـر باشی
من ,کـه ام , آنکـه فـرامـوشم نشُد ایـل و تبارم

گرچه سنگین سنگِ قبـرم,سینـه ام را می فشارد
بَدتـــر از آن را تحمّل کـــرده ام  در روزگــارم

سنـگ  بَـر سنگم نزن, این سیـل بندِ بُغضِ من
تَرسمت آبت بـَرَد , چون بشکنم سـیـلاب وارم

بعد ازاین , من زردتاغِ  رُستـه در دشتِ کویـرم
بعد ازاین , من لاله ی خونین دلِ کـوهِ مـُنـارم

بعد ازین , من در خُــروشِ رودِ کـارونم به دریا
بعد ازاین,  من چشـم انـدازِ بهــــارِ شیمبـارم

بعد ازین , من آبشـــارِ لُـردگـانم , سر به زیرم
بعد ازین , من زردکـوهـم , سربلنـدم , استوارم

بعد ازین ,  من در صـدایِ دردمنــدان فقیــرم
بعد ازین,  من در نگـــاهِ عـاشقـانِ بی قــرارم

بعد ازاین, مَعــذور دارید,این پریشانگوئی ام را
بعد ازاین, دیگر بـه” شهرو” نسپُـرم من اختیارم

………………………………….
نظم سُروده های شادان شهرو
(نیمه ی دوم دهـه ی هشتاد)
………………………………….