🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من دل ندارم؟

(ثبت: 1481) اردیبهشت 26, 1395 

یا حق

در این میخانه من جامی ندارم

همه مستندو من جایی ندارم

در این باده فروشان من پر از غم

چه صد افسوس من راهی ندارم

چه شادی بوداین میخانه ی دل

امید بی تو هرگز را ندارم

تمام راه من را سنگ بستند

در این بن بست راه بانی ندارم

مگر آخر راه عشق حرام است؟

همه دشمندنو یاری ندارم!

مگر آن ظالمان عشقی ندارند؟

که خود دارای دل,من دل ندارم؟

_________________

در صورت داشتن نقدی آزادنه این بنده را درس دهید …تشکر از همه به خصوص آقای خراسانی

نقدها
  1. نوید دانایی هوشیار

    اردیبهشت 28, 1395

    سلام بانو

    شعر زیبایی سرودید.

    پی نوشتی که ذیل اثر درج کردین و کامنت جناب خراسانی عزیز ، یعنی جسارت کنم و اونچه که به ذهنم می رسه عرض کنم …

    شعر زیباتون فاقد قافیه است. 

    «ندارم» ردیف شعره و حرف «ی» که تو بعضی از ابیات در جایگاه قافیه اومده ، پساونده و حرف الحاقی محسوب میشه و تبعا نقش ردیف رو در شعر ایفا می کنه.

    این مصراع :

    در این بن بست راه بانی ندارم

    یه هجای اضافه داره که مثلا با تبدیل «راه بان» به« رهبان» مشکلش مرتفع میشه.

    این مصراع :

    مگر آخر راه عشق حرام است؟

    یه هجا کم داره . احتمالا خودتون موقع خوندن یه مکث طولانی بعد از «آخر» اعمال می کنید که این خلأ هجا برطرف میشه .

    این مصراع:

    همه دشمندنو یاری ندارم!

    اینجوری که مرقوم فرمودید موزونه اما متوجه نمیشم «دشمندنو» یعنی چی. اگه ممنظورتون ، «دشمنند و » باشه ، وزن به هم می ریزه.

    ببخشید که جسارت کردم …

    برقرار باشید

نظرها
  1. سحر جهانی

    اردیبهشت 26, 1395

    زیباست  متین بانو…

    قلمتان همواره رقصان 

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 27, 1395

    سلام  خانم رجبی

     وزن را عالی آمده اید

    قوافی را عمداً بگونه ای انتخاب کرده اید تا شعرتان مورد نقد قرار گیرد.

    یقین دارم که بهتر از بنده معایب کار را می دانید و خود براحتی قادر به ویرایش شعرتان می باشید.

    در پناه خدا

  3. سوگند صفا

    اردیبهشت 27, 1395

    سلااام و عرض ادب….

    منکه به شخصه دوست داشتم

    خیلی زیبا بود

    موفق باشین

    یاحق

  4. علی اصغر اقتداری

    اردیبهشت 27, 1395

    سلام

    بارعایت قافیه    ونیاوردن این همه من          خوب است

  5. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 27, 1395

    خواندم، نظر استاد خراسانی را دارم، موفق باشید سرکارخانم رجبی.

  6. حمیدرضا نادری

    اردیبهشت 27, 1395

    سرکار خانم رجبی سلام 

    شعر زیبای شما را خواندم دست مریزاد

  7. حمیدرضا نادری

    اردیبهشت 27, 1395

    سرکار خانم رجبی سلام 

    شعر زیبای شما را خواندم دست مریزاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا