🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مولود جلیل(به مناسبت میلاد امام عسکری)

(ثبت: 581) دی 28, 1394 

ز بــــرج عصمــــت حـــق آفتـــاب بی بدیل آمد

«امـــام عسکـــری» فرخنــده مـولـــود جلیل آمد

مدینه سر بـه سر نور است و شور و خنده و شادی

که «هــادی» را یکی فرزانــــه فرزنــــد نبیل آمد

گلی خوش رنـگ و بـو در گلشن طاها شکوفا شد

بهاری دلپــذیــــر از دامــــن پــاک «سلیل» آمد

«محمّد» را به تبـــریــک چنین مــولـود در جنّت

کنار «یوسف» و «یعقوب» ، «عیسی» با «خلیل» آمد

نه تنها انس و جــان تبریک می گویند این میلاد

به شاباش «نقــی» از عــرش اعلی «جبرئیل» آمد

نوامیس الهــــی جمله در تهلیـــل و در تکبیــر

که یک بار دگــــر نومیـــد ، شیطان سفیل آمد

امــامــی ، پیشوایـــی ، ذوب در اسلام و پیغمبر

دلیلـــی ، حجّتــی در ذات بــاری مستحیل آمد

به یک دستش کتـــاب از بهــر اجرای کلام الله

به دست دیگرش سرکوب دشمن را سلیل آمد

بهـــار معنـــویــت را که قرآن است ، برهانی

وجـود مهـــدویــــت را یکی روشن دلیل آمد

«زکیّ العسکری» روشنگـــــر دلهای زهـرایی

بهشت دوستــــداران ولایـــــت را کفیل آمد

خلایق در شگفت از طرفـه مولودی بهشتی بو

که مانند پدر در سیـرت و صورت جمیل آمد

یکی مـــولــود مفضالی که در دانشگه امکان

به پیش نطــق او صد منطــق گویا علیل آمد

عــدالـــت را کند تا در بلاد مسلمیـن جاری

امام عــادلـــی در دادیاری بی عــدیـل آمد

اصول دین «احمد» تا شود تحکیـــم در دنیا

چو «حیدر» طرفـه پشتیبان اسلام اصیل آمد

کند تا عقده های مشکل دانش پژوهان حل

به دانشگاه دین فرزانه استــادی عقیل آمد

«محمّد» را نظیـــری باعـــث پویایی مکتب

خـــدای قـادر بــی مثــل را ظَلّ ظَلیل آمد

سیه پوشست اردوگاه شرک وکفرواستبداد

که عزّتمند مردی تا کند دشمن ذلیل آمد

به هادی صف بصف خیل ملایک تهنیتگویان

که با حکم ولایت هادی قـــوم ضلیل آمد

بگو با تشنگان وادی حیــرت که از جنّت

کنون تسنیم آمد کوثر آمد سلسبیل آمد

بمدح زاده ی طه ویاسین خوش عمل طبعم

قصیر و الکن آمد ، نارسا آمد، کلیل آمد.