🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مي توان خوشه ي شعري را چید

(ثبت: 324) آذر 18, 1394 
مي توان خوشه ي شعري را چید

ماهِ من،
صحبتِ اضداد گذشت
دوره ي آشتيِ بوسه و گل مي باشد
در دلم نقش عجيبي ست ز عشق
دوره ي خودنگري ،
دوره ي بيداد گذشت…
«
دلم آهنگ تو را مي كند اي سبز قبا
شوكتِ شعر و ادب،
نور خدا…
»
گفت نيما سخنش را
و سرود:
«آي آدم ها»
شاملو آمد و فرمود سپيد…
و اخيرن ياران
به سه گاني سخن دل گويند…
كار زيباست،
برابر با نور…
مشكل اينجاست
پراكنده شدن
دور از اصل و نسب
هجرت از خانه ي زيباي هنر
دست رَد بُرده به گلبانگ پدر
»
شعر آيين خردمندي ماست
باعثِ شادي و خرسندي ماست
خوشه اي شعر كه بر وحدت ماست
باعث رشدِ هنر، عزت ماست
شعر نو گوي و سپس شعر سپيد
روحِ تصويرِ سه گاني بكشيد
مولوي وار سخن بايد گفت
مثنوي بايد و دُر بايد سُفت
با غزل ، مثنوي و شعر سپيد
مي توان خوشه ي شعري را چيد

19 آذر 1393