🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مُهر صدارت

(ثبت: 6914) مهر 29, 1397 

            مُهر صدارت
              
گر بگویند که عشق تو شرارت باشد
 بوسه چیدن ز لَبَت عین رذالت باشد

 خیره گشتن به دو چشمان پُر از آتش تو
 به زمین و به زمان همچو اِهانت باشد

 وضع گردد چو دگر بار ، هوای تو کنم 
 حاصلش ،رنج وغم و درد ومرارت باشد

 هر زمانی و مکانی ز تو گویم سخنی
 این زبان قطع، به تاوان جسارت باشد

 یا بگویند پرستیدن چشمت کفر است
 اینچنین عشق ،نشانی ز حقارت باشد

بر در خانه اگر نقش رُخَت آویزم
بُت پرستی بُوَد ، از بیخ وقاحت باشد

حکم یک بار دگر با توهم آغوش شدن

 چوبه دار بُوَد، چون که جنایت باشد

  به خداوند قسم باک نباشد هیچم
  مرگ در راه وصال تو عبادت باشد

  کیفر و رنج و غم و درد و همی چوبه دار
   بی اثر گردد اگر با تو رفاقت باشد

   شود آیا به سَرِ کوی تو چاکر باشم؟
   سِمَتِ  نوکریت مُهر صدارت باشد

   آن هوایی که در آن عطر نفس های تو نیست
   چون شِرَنگی ست که عاری ز سلامت باشد

   ای خوش آن بوسه که بی اِذن تو،من بستانم
   و تو با خنده بگویی  که  حرامت  باشد

   نزد عاشق سخن از عاقبت کار خطاست
   عشق دردی ست که درمان جراحت باشد

   خوش بُوَد (حادثه) را سوختن از درد فراغ
   چو وصالِ پس از آن مرغ سعادت باشد 

علی احمدی …حادثه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. نسرین حسینی

    خرداد 8, 1400

    درودها برشما جناب احمدی گرانقدر زیبا بود

    خوشحالم اینجا هستید ومیخوام از قلم زیباتون

    مانا باشید به مهر حضرت دوست 🌺🍃🌺

    • علی احمدی

      خرداد 9, 1400

      درود بیکران مهر بانو حسینی والاقدر 🌹🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    نزد عاشق سخن از عاقبت کار خطاست
    عشق دردی ست که درمان جراحت باشد
    خوش بُوَد (حادثه) را سوختن از درد فراق
    چو وصالِ پس از آن مرغ سعادت باشد🌹👏👏🌹

    • علی احمدی

      خرداد 9, 1400

      ارادتمندم استاد والاقدر مهر بانو محمدی منت نهادین بر حقیر

      🌷🌷🌷🌷

  3. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    سلام
    غزلی زیبا و دلنشین سرودید
    قلم تان زیبانویس تان همیشه سبز
    دل تان به نور عشق روشن
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • علی احمدی

      خرداد 9, 1400

      زیبا می خوانید خط خطی های حقیرانه ام را والاقدر 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا