🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناڪ‌اوت

(ثبت: 266249) آذر 22, 1402 
ناڪ‌اوت

═════════════════════════

صُــلح ڪردم با نبودت اهــلِ منطِق نیستــم

فڪر ڪن حتّے دمے بـــــاشے، موافِق نیستــم

اصــــلاً از وقتے‌ڪہ رفتے، رفتے از یـــــادِ دلم

یُوزِ بازیگوشِ فارغ، بنــــــده عاشِق نیستــم

یاغےِ خانہ، خـــروسِ بـے محل، اوقـــاتِ تلخ

غرقِ غصّــــــہ، آدمِ آیینـــــۂ دِق نیستــم

مُختصـــــــاتِ بیخیــــــالے آرزو دارم فقط:

اشڪِ چشمت را نبینم گر چہ صادِق نیستــم

یــــارِ بـے تـوپ و تفنـگم خواب مےبینے هنوز

یخ زدم، ڪوهِ مـــلالم، خوب و لایِق نیستــم

بـاز بـاران غـم‌ترانہ مےچڪد در چشـمِ حوض

مـاهےام ماننــــدِ تو دنبــــالِ قایِق نیستــم

خوابگاهِ خــــاطراتِ مرده ســـاڪت! راستے!

ڪر اَبَـر مردِ غــــــریبـے مثلِ سابِق نیستــم

گرگِ چوپان دیده‌‌، روبــــاهِ زرنگِ زاغ‌دوست

توبہ‌ات رد شــد، خدا را شڪر خالِق نیستــم

صبحِ خوش‌خورشیدِ لبخندم سرِ وقتِ سڪوت

صُــلح ڪرده با نبودت اهــلِ منطِق نیستــم

═════════════════════════

════════════
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
════════════

 

 

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    آذر 22, 1402

    درود جناب لاهیجی بزرگوار
    زیباست
    شاد و سلامت باشید 🌹🌹

    • صفا یغمایی

      آذر 22, 1402

      درودتان جناب دکترلاهیجی عزیز
      الحق بسیارزیباست
      دستمریزادوخداقوت
      موفق وموید باشید.
      🌺🌺🌺

  2. طلعت خیاط پیشه

    آذر 22, 1402

    احسنت جناب دکتر لاهیجی ارجمند
    قلمتان گلباران
    🌺👏🌺🌸👏🌺

  3. معین حجت

    آذر 22, 1402

    بسیار عالی …دستمریزاد جناب لاهیجی بزرگوار👏👏👏💐💐💐

  4. ندهد هوشمندِ روشن رأی

    به فرومایه کارهایِ خطیر

    بوریاباف اگرچه بافنده‌ست

    نبرندش به کارگاهِ حریر

    *عالی‌جناب سعدی*

    دوغ با دوشاب در نزدِ کران

    فرق‌شان هیچ است، ممنونِ خران

    که سلامِ عقل را پاسخ دهند

    بد نخواهند از برایِ دیگران

    لاهیجی

    والسلام

  5. درود بر شما جناب دکتر لاهیجی.
    دلگویه فوق‌العاده زیبایی است.
    لذت بردم از رقص قلمتان.
    گر چه در رقص قلم استاد حاذق نیستم
    🍉🍉🍎🍉🍉