🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نماز من!

(ثبت: 213) آبان 22, 1394 

سالهــــا خوانــــده ام نمــاز اما
طبق عـادت ، ز فـرط استیصـال
همه از ترس اینکه سـد نشود
راههـــای رسیدنــم بـــه نوال
رکعتــــی از نمـــازهــــام نبود
عاشقانه ،دلی ،به قصدوصال
هر عبــادت به شرط مزد مرا
بــود در پیشگاه حــق متعال
در قیــام و قعــود پی در پی
طلبیـــدم از او جلال و جمال
هم ازوخواستم به تعقیبات
که فزونتــر شود مرا اموال
من و اعضای خانواده ی من
دور باشیـــم از نزول زوال
شوک شک کی اجازه دادمرا
که ز راه یقین رسم به کمال
بارهادیده ام به وقت قنوت
روی انگشتهــای شبـه زغال
بنشستندوسخره ام کردند
مرغکانی رمـــوک و آتشبال
با حضور دلم یکی می گفت:
ای زیانکـــار آب در غـربال
لعن حــق بر تو و عبادت تو
لقلقکهـــای طبق عادت تو.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    آبان 22, 1394

    سلام و عرض ارادت استاد عزیزم

    واقعا زیبا و تامل برانگیز بود

    ان شاا… راه و رسم واقعی عاشقی رو یاد بگیریم 

    حقایقی عمیق و متاسفانه واقعی وتلخ رو بیان کردید

    درود استاد عزیزم 

  2. نگار حسن زاده

    آبان 22, 1394

    سلام و عرض احترام استاد بزرگوارم

    بسیار عالی بود

    و تامل برانگیز و آموزنده

    چیزی از شوک شک نمی دونستم ولی به لطف این شعر و کامنتهای شعر قبلی ازتون آموختم

    امیدوارم عاقبت بخیری و عافیت نصیبتون بشه

    سربلند و سعادتمند باشید

  3. طارق خراسانی

    آبان 22, 1394

    سلام حضرت استاد

    بسیار زیبا

    و این شعر شما برخلاف اشعار ریایی ست

    در این اثر فاخر چه زیبا عبادات گروهی که خدا را برای رفع مشکلات خود می پرستند ، زیر سئوال برده اید…

    دلمریزاد

    در پناه خدا………………………………………………………………………………….

  4. ابوذر

    آبان 23, 1394

    سلام بر استاد عزیز و درود حق تعالی بر شما …. چه زیبا وصف کردید مسئله عبادتی که متاسفانه خیلی ها گرفتار اون هستند حقیقتا تامل برانگیز بود و حرف دل کسانی که همیشه بدنبال زیبایی خدا بودند نه مال و مقام در پس عبادت و یا عادت کردن به قنوت و حتی بالاتر سر خم کردن از ترس …درود بر شما خیلی لذت بردم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا