🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هاشور در هاشور ۱۱۵

(ثبت: 239513) خرداد 12, 1400 

 

خون را بر برف دید
چه جای گریه
کودکی که بره‌ها را دوست می‌داری؟
زمستان
سُرسُره می‌سازد
گوسفند از گلوی گرگ
پایین می‌رود

#سعید_فلاحی (زانا کوردستانی)
#کتاب_اعجاز_عشق

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. فریبا نوری

    خرداد 14, 1400

    درود جناب فلاحی گرانقدر
    این شعر برای من زیبا و جالب بود به این دلیل که با ساختار روایتی آغاز شد اما جان کلام و نقطه اوج را گفتمانی اقناعی رقم زد: «کودکی که بره ها را دوست می داری؟»
    از طریق این پرسش است که گفتمان اقناعی حاضر در شعر برانگیخته می‌شود مخصوصا وقتی که خواننده به صورت کاملا طبیعی و بر اساس شمّ زبانی خود یک (مگر ) در ابتدای این پرسش می بیند و می خواند و می شنود.
    شاعر به زیبایی و در نهایت ایجاز و اقتصاد شناختی کلامی، نظر و پندار و برداشت و پرسپکتیو خود را در مورد موضوع به خواننده منتقل و القا می کند و این انتقال صحیح مفهوم از منظر زبانشناسی به دلیل انتخاب مناسب ترین قالب یا فریم گفتمانی است و البته بر آمدن شاعر از پس آن به منتها الیه درجه ای که شاعر اراده کرده است.
    👏👏👏👏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا