🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هست و در مشاهده نیست

(ثبت: 6045) خرداد 3, 1397 

چقدرهسته ی نا رُسته هست و در عدم است

هزار  قصه ی نا گفته ثبت در قلم است

 بسی که ثبت وجود است ودر مشاهده نیست

همیشه صورتِ  ظاهر نگشته بی رقم است

 تو خنده می کنی و طنز پاره  می ریزی

 خیال می کنی الفاظ من  نپخته  دم است

 اشاره  پشت اشاره  چه واژه ی تلخی

 به شهرِ شادِ شما ، صد قبیله آه وغم است  

  مرا به سودِ رسیده  زیان فراوان  بود

  زیان چشیده همیشه به سود متهم است

 چگونه رقص نماید به ساز مردمِ مست ؟

 کسی که مُدعیِّ  زهد و نفسِ محترم است

   تمام، زیر و بم است درکنایه های غزل

  ترانه گل نکند تا بدون  زیرو بم است

  همیشه کار  بشر   بردن وگرفتن بود

  تمام جنگ  عشیره  سر زیاد و کم است

  اگر به صدر  رسیدی  به پایه بد مرسان

که هرچه کاخ خرابست سنگش از ستم است

 اگر به دور رسیدی  به هوش باش و ببین

  که جام  بینش  دنیا هنوز جام  جم است

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):