🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همدم سلطان

(ثبت: 259691) خرداد 25, 1402 

 

قعر دریا بر صدف ارزش ببخشد با گهر
قیمتش میگردد از ساحل نشینی مختصر

همدم سلطان که رشکش می‌برند اطرافیان
جایگاهی مرتفع دارد ولیکن در خطر

می‌نشیند فیل بان بر گُرده ی فیلی کلان
بیم جانش میرود زین همرهی با فیل نر

هر شکوفه در کمین دارد طیور و باد را
هر چه بالاتر شکوفد دورتر هست از ثمر

کسب دانش میدهد بر نسل آدم اعتبار
جاهل از مال و مقامِ خود نگردد معتبر

سرو را ترس تکان دادن برای میوه نیست
خامُشی از هر کلامی خوب باشد خوب تر

پیشرو راسختیِ بسیار باشد پیشِ رو
میخَرَد بر جانِ خود شمشیر و پیکان را سپر

مَحرم اسرار جُستن هست کاری بس محال
صاحب نعمت نیابد ایمنی از بدنظر

بر قضا باید پناه آورد از تقدیر بد
با دعا و سِحر و نفرین گاه میگردد قدَر

با تواضع ، مرتبت باید بیابی باقیا
یا از اعجاز دعای والدینت در سحر

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی