🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هیچ

(ثبت: 245029) بهمن 27, 1400 

 

روز اول , هیچ , معنائی نداشت
هیچ , سامانی در این دنیا نداشت
کم کم اک موجی در آن دریا فتاد
هیچ , از آن برکه ها تنها فتاد
در هیاهو , هیچ , از جولان کهش
بی محابا , یکه افتاد از رهش
در تنور و جوشش و گرداب و چرخ
استخوان هایش فتاد از بام ِتخت
هیچ , بادی در درونش خیمه کرد
خاک را نم نم به قلبش هدیه کرد
هیچ , تابی خورد و ماوائی گرفت
خارهای خشک را آبی گرفت
تکه تکه خورد از پس مانده ها
کوله کوله برد از ته مانده ها
یک نگاهی کرد بر دور و برش
استخوانی در گلو , تیغ بر رگش
هق هق اندوه را فریاد کرد
هیچ آمد , هیچ بود و هیچ رفت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    بهمن 27, 1400

    سلام
    جهانی معنا در هیچ نهفته است

  2. خسرو فیضی

    بهمن 27, 1400

    . با درودهایم پاک 🌺
    . چون همیشه زیبا سروده اید . اندیشه ای ناب و کلکی زرین این چنین رقم زدند 🌺
    . استاد ارجمند آرزوهایتان دست یافتنی باد 🌺🌿🌿🌹🌿🌿🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا