🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پنت‌هاوسِ سکوت

(ثبت: 267097) دی 27, 1402 
پنت‌هاوسِ سکوت

═══════════════════════════

حالا
حالم قهوهٔ تلخ است
اگر فنجانِ پرسش آورده‌ای
رنگِ دم‌دستی‌ترین پاسخم مشکی‌ست!

اکنون
هم‌عمقِ پنجولِ باران
شش‌دانگِ پنجرهٔ نگاهم خیس
خسیس‌تر از آنم که چیزی بگویم
روبه‌راهِ آیینهٔ چشمانت بایستم
لب‌هایم را به رُژِ سرخ دعوت
وَ مویِ لبخندی را ببافم!

حالا
معاصر با فریادِ تاریکی
تنها هیچ‌کس می‌فهمد
کِشتِ بذرِ ابر در مقبرهْ تنهایی
چه بسیار دخترانه و درختانه
می‌دهد بارِ انارِ اشک
وَ سیلیِ سیل یعنی چه!

اکنون
برو بگذار باد بیآید
بداهه‌خوانی کند پنکهٔ سقفی
تاکسیدرمی شود همتایِ پارازیتِ جیرجیرک‌‌ها
آخرین کلاغِ خبرِ مجریِ رادیو
وَ سکوت حرفی برایِ گفتن داشته باشد!

حالا
مدّت‌هاست زبانِ رسمی‌ام لال
پشتِ پیشانیِ اهرامِ ثلاثهٔ دهانِ بسته‌ام
مومیاییِ مثلثِ برمودا
خوابیده است!

═══════════════════════════

پ ن:

خودکارم عــاشق‌ست خود را می‌کُشــد تا دردِ دلِ دخترانِ فـــراتنها را بر دوش، یــا در آغوش کِشد!

═══════════════════════════

═════════════
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
═════════════

۱۳۸۳.۲.۲۴

 

 

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    بهمن 5, 1402

    درودها جناب لاهیجی بزرگوار
    روزتان مبارک
    ❤️❤️❤️🙏🙏🙏💐💐💐💐

  2. درودها جناب لاهیجی عزیز

    🌿🌺🌺🌺🌺🍃

  3. نوبت ما که شد اینجا همه شاعر شده‌اند
    مثل جن در وسط معرکه ظاهر شده‌اند

    گوهری قیمت اگر داشت فرو رفت به زیر
    بدلی‌های ته جعبه جواهر شده‌اند

    روی امواج سوارند پی ماهی خویش
    بر سر سفره‌ی خون است که تاجر شده‌اند

    ما فناتیک شدیم و همه لائیک، عجب!
    فازشان چیست که ناگه همه ولتر شده‌اند؟

    پسران پدرانی که ز تسبیح و عقیق
    به کراوات رسیدند، بلاگر شده‌اند

    دخترانی که لچک بر سر و چادر به کمر
    ز دهات آمده بودند جنیفر شده‌اند

    ساکنان حرم ستر به یکباره چرا
    در بزک کردن جیغ این‌همه ماهر شده‌اند؟!

    آرزوشان سفر مشهد و قم بود و کنون
    همه در لندن و پاریس مجاور شده‌اند

    لات و لوتان دغل از چه نباشند دلیر؟
    پی توپی به چمن رفته و لیدر شده‌اند

    باطن خویش عیان کرده به یکباره ببین
    خیل نوکیسه چه‌سان جذب ظواهر شده‌اند

    ما همانیم که بودیم، چه آلوده چه پاک
    اهل تزویر چرا طیب و طاهر شده‌اند؟!

    بهمن ۱۴۰۲
    افشین علا