🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 په پوله

(ثبت: 260223) خرداد 4, 1402 

هم زمان با سقوط انسانیت
در قعر چاه بی شرافتی
تعب زبانه کشان راه آسمان گرفت…
▪️
ابرها در تن پوشی اجباری از نایره ها؛
ماحصل سیاهی قلب انسان
ناله سر داد….
▪️
آسمان؛
با غرشی پرده ی کدر را پس زده
ماه را به آغوش کشید؛
و انگشت به دهان نظاره گر عابر تنهاییست
▪️
در سکوت موذیانه ی شهر
با کوله باری از رنج نا مهربانی
از کوچه پس کوچه های مه گرفته مهربانی
گذشت…
▪️
کنج دل ماه لرزید؛
از تماشای پیاله ی اشک
که در پس هر قدم
بدرقه ی روح به تاراج رفته شد
▪️
*« په پوله »
بنای زندگی
بر آب
می دید!!!

*په پوله: پروانه به زبان کردی

 

 

 

نظرها
  1. سیمین حیدریان

    خرداد 4, 1402

    درودها بانو 👏🌹

  2. معین حجت

    خرداد 4, 1402

    درود بانو، زنده باشید👏💐

  3. فاضله هاشمی

    خرداد 5, 1402

    زندگی
    باد با یک چشم
    بیشتر
    یا دو چشم
    مانده در صندوقچه
    دیدنت
    دشواری چشم من است

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا