🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چوماه

(ثبت: 266233) آذر 22, 1402 

 

به شبِ سیاهِ دلها  نگهی چو ماه داری
تو بگو چگونه اینسان هبه ی پگاه داری

چولهیب برق گونه که جهدز ازعالم راز
نظری مسیح آسا تو در آن   نگاه داری

بگشای رخ بر این دل که دگر زپا فتاده
زنفیر وناله هایش تو شب سیاه داری

بگمان شدی زلیخاکه نترسی ازشماتت
به فسانه یوسفی را به درون چاه داری

به کرشمه ای فکندی دلِ دردمند مارا
تودلِ شکسته ای را زچه رو تباه داری

به چمن چو بلبلی توکه زبهر گل بنالد
چو به گل نظرنداری هوس گیاه داری

دلِ پاکبازعاشق بتو باخت هستی خود
توزحسرت وندامت غم واشک وآه داری

تو چه پرده ای فکندی به «حدیثِ» دل فگارت
به در آیم از حجابم تو  مگو  گناه داری

#مدینه_ترکاشوند ( حدیث)

 

 

 

نظرها
  1. ابوالفضل زارعی

    آذر 22, 1402

    بسیار زیبا نقش زدید👏👏👏👏

    • مدینه ترکاشوند

      آذر 26, 1402

      سلام عرض ادب و احترام خدمت
      شاعرعزیز و بزرگوارم
      سپاسگزارم به مهر خوانده اید 🌹🌿🌺

  2. سلام و درود بر مدینه ی عزیز

    • مدینه ترکاشوند

      آذر 26, 1402

      سلام ودرود بر مه جبین بانوی عزیزم
      سپاسگزارم به مهر خوانده اید 🌹🌿❤️

  3. صفا یغمایی

    آذر 22, 1402

    درودبانو ترکاشوند غزل زیبائیست
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • مدینه ترکاشوند

      آذر 26, 1402

      سلام ودرود بر حضرت شاعر زیبا قلم و بزرگوار جناب یغمایی عزیز
      سپاسگزارم به مهر خوانده اید 🌹🌿🌺

  4. معین حجت

    آذر 22, 1402

    درود بانو ترکاشوند …دستمریزاد …
    چنانچه از مخفف ( ز ) بجای ( از ) در شعرتان کمتر استفاده کنید به امروزی تر شدن زبان شعر شما نیز کمک خواهد کرد …👏💐

    • مدینه ترکاشوند

      آذر 26, 1402

      سلام ودرود بر استاد والا مهرم جناب معین حجت
      سپاسگزارم به مهر خوانده اید بزرگوار
      بله درست میفرمایید
      ممنون از راهنمایی شماعزیز،🌹🌿🌺🙏🤍

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا