🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاشان من….

(ثبت: 3652) اسفند 25, 1395 

کاشان  من!   ای       مهد       هنرهای        دل انگیز
موسیقی      و     نقّاشی      و    شعر  و ادب  و خط

اسلیمی         معماری       ایران     وطن      توست
سرمشق       هنرهای        گرانقدر       نه    منحط

ترحیبگر        فرش         تو        بسیار       نفوسند
از  «برن »و «وین» تا «پکن»و «دهلی» و «مسقط»

شنزار   «مرنجاب»    تو     نازم      که      روانکوش
در    دشت   کویر     است    صفابخش تر  از شط

سرچشمه ی «فین» تو یکی نهر بهشتی است
کافرشته    بر آن     بال و پر      آراسته    چون بط

هم«قمصر» وهم«برزک» وهم«دُرّه»وهم«خُنب»
روضات     بهشتند       گل     افشان    و  مخطّط

از     خلد      چو     تبعید      شدند      آدم و حوّا
شد     خاک تو     بر مقدمشان     منزل و مهبط

بر     خاک   «سیلک»     تو  اگر  سجده نماییم
از     برکت      آنیم     قوی     چنگ     و  مسلّط

خاک تو    اگر   در    عوض     سرمه     فروشند
انبوه     شود     مشتری   ،   افزوده شود   قط

در    وصف    تو     بس   قطعه و بسیار قصیده
پرداخته    شد     با     غزلیات      و     مسمّط

تقدیم تو     بادا    ز    هنرمند   و  هنردوست
شعر خوش    جاویدزی     از     نغمه ی بربط.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):