🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاش

(ثبت: 241290) مرداد 28, 1400 
کاش

 

کاش در عالَم پریشانی نبود
ماتمی از نابسامانی نبود

کاش پینه_ اعتبارِ دستِ مرد_
«جایگاهش روی پیشانی نبود»

کاش ایمانم خدا را می ستود
در نمازم، دل پیِ نانی نبود

کاش انسان عشق را فهمیده بود
بی خبر از عشق ، انسانی نبود

کاش شادی بود مهمانِ زمین
غیر از آن ، در خانه مهمانی نبود

کاش در سرتاسر دنیای ما
یک قفس یا بندِ زندانی نبود

کاش در گُل واژه های شعر ما
واژه ی “دل را مرنجانی” نبود

کاش ای فرمانروای قلبِ من
بین ما جز عشق پیمانی نبود

کاش چشمِ نازنینِ کودکی
از برای بوسه بارانی نبود

کاش لبخندی شکوهِ کوچه بود
سیلِ خون در فکرِ ویرانی نبود

من به جِد گویم پریشان خاطرم
کاش غیر از من، پریشانی نبود

 

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 28, 1400

    السلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

    عزاداری هایتان قبول، اجرتان ما با مرجع مضمون شعر، به امید دیداری جانانه با خورشید پنهان عشق

    • طارق خراسانی

      مرداد 28, 1400

      سلام و عرض تسلیت

      در همه حال دعاگوی عزیزان هستم

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🙏🌿

  2. محمد- علی زرندی

    مرداد 28, 1400

    استاد ارجمند، سلام و سپاس بی پایان از آروزها و ای کاش های خواستنی و دست نیافتنی و دریغا های …..
    کاش و ای صد کاش در روی زمین
    دست انسان جز قلمدانی نبود
    سلامتی مدام و فروغ پر دوام بهره ی تان باد

    • طارق خراسانی

      مرداد 28, 1400

      سلام و عرض تسلیت

      سپاس از حضور و مفرد زیبای تان

      در پناه خدا 🌿🙏🌷🌿

  3. کبری محمدی

    مرداد 28, 1400

    🍃سلام بر تندیس صبر و اقتدار، زینب کبری (س)🍃
    سلام
    بسیار عالی سروده اید
    همراه با آرزوهای زیبا و بدون شک دست یافتنی
    برقرار باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  4. حسین شیرکوند

    مرداد 29, 1400

    🌺🌻🌺🌻🌺🌻🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا