🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کشف!

(ثبت: 304) آذر 12, 1394 

هر که در کشور ما سیم و زرش بیشتر است
شده ثابت که زیـــان و ضررش بیشتر است

ماکیــــان را کنــــد آرامــش خوابیدن سلب
شام در لانه خروسـی که پَرَش بیشتر است

بـــا چـــراغ ار کـــه بـــود دزد ، بَرَد کالا نغز
قـــوم را عالـــم فاسد خطرش بیشتر است

نوچــه بسیــــار بود دور و بَرِ فــــرد شرور
زُحل نحس هم ای جان قمرش بیشتر است

هر که پر مایــه تـــر از علم ، غمش افزونتر
میخوردسنگ درختی که بَرش بیشتراست

عمّـــه ی بنده کند فخـــر به دایــــی ، زیرا
که به فامیل شمـــار پسرش بیشتر است

بــــر خلاف نظــــر وی ، رمــــه داری دیدم
غصّه میخوردچـــرا گاونرش بیشتر است

همســــر بنده یکـــی کشف اخیرا فرمود:
اشک تمسـاح ز غرغر اثرش بیشتر است

شغلش ایجاب کند «شاطر» ما پــــای تنور
گرفزون ازهمه قردرکمرش بیشتراست.