🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گردابها

(ثبت: 244208) دی 21, 1400 

 

شاهد انواع معضل در زمان خود شدیم
اختلاس و احتکار و شاهد رشوه شدیم
محتسب با دزد پیمانی سراسر مهر داشت
موش و گربه وحدتی پنهان در انبار داشت
عده ای دل پاک همچون قاسم اندر کربلا
عده ای خائن به خون شاهدان در نینوا
آن امیر لشگر اسلام سلیمانی به رزم
یکهزار دلال خوشحالند در هر سور و بزم
تنگه ی سخت معیشت زیر پای ناتوان
قصرهای نقره ای را ساختند در هر مکان
کارگرها بی حقوق ماندند در هفت تپه ها
دستمزدهای نجومی خورده شد در کاخها
بهترین آسفالت ها در جاده های شهر ها
راه روستائی خراب و پُر شده از سنگها
این تفاوتهای فاحش تا به کی خواهد شکست
استخوان مردمی محروم در این کوخها

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    دی 21, 1400

    سلام در سه بیت آخر قوافی؟
    بله این از معضلات ما و شاید هم حوادث طبیعی است که غیر مترقبه هم نیست بودن حاج قاسم ها و ازان طرف خائن ها مهم اینست ریشه ی آن خارها هرچه زودتر تا خار کم بنیه است و خارکن قوی پنجه کنده شود و راه سلیمانی را ادامه دهیم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا