🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گزارشِ گوارشِ دید!

(ثبت: 258813) اردیبهشت 4, 1402 
گزارشِ گوارشِ دید!

رؤیایی رؤیایی
پاورچین پاورچین
بی پیِ غم‌ریز
قدم قدم
در پارکِ سرِ کوچهٔ دل
همراهِ ساز و آواز
راه افتاده باز!

 

هوا شادبادست
اکسیژن ارمغانی رایگان
وَ لمسِ دستِ خدا خوب نزدیک!

 

بوسیدنی‌ست احساسِ حسّاسِ سهره
سوارِ سُرسُره‌ٔ شانه‌ٔ سرو
حسِ ملسِ شانه‌ٔ باد
بر حواسِ جمعِ بیدِمجنون
تصنیفِ سرخِ تاج‌خروس و کاج
پروازِ فوّاره و شانه‌به‌سر!

 

پلکِ پارک
پلّه پلّه می‌رود بالا
از عینک‌دودیِ مردِ برنزیِ آفتاب
از چین‌چینِ دامانِ زنِ چی‌ماه!

 

بجای رُژِ لبِ گربه
بر صورتِ گنجشک
درصورتِ قایم‌باشکِ سنجاقک
چنار یواشکی چشمک
لابه‌لایِ فرش‌بالِ شاپرک
میخکوبِ مُنبّتِ پیراهنِ تبدارِ رز
کودکِ سپیدِ امّید ترقّه
جرقّه می‌زند ذهن!

 

هوس قُلکِ قلقلکِ کویر
تا ناکجا پرتاب
خوانا بر تابِ چکه چکهٔ باران
یک‌نَفَس می‌خواند هوارِ هُورا!

 

شعر لبخند وا
ها می‌کند خطِ بریلِ چشم‌چشمم را!

بارِ دیگر باردار
مادرِ سیب
پدرِ گیلاس شدم!

حالا حالم مثلاً آنقدر که بسیار
حوالیِ آبادیِ آزادی‌ست!

حتّی اگر خبرِ دستِ اوّلِ کلاغ
زغالی ذغالی باشد
اردکِ زشت دریاچه‌‌
یک‌ روز بزرگ
بزک
پُر نمک
وَ همه چیز درست‌درمان می‌شود!

ـــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ