🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتگوی مهر ..

(ثبت: 4056) اردیبهشت 25, 1396 

بسمه تعالی

 

مثل طاووسی که می بالد به بال خویشتن

زیر پایت را  نبینی   از جمال خویشتن

 

قرص کامل چون شدی خود را نخور، خورشید باش

تا به دور خود نگردی   در زوال خویشتن

 

با تأمل در کلاس  از اهل دانش کن سوال

تا جواب پخته یابی     بر سوال خویشتن

 

مثل بوته    می روی در سایه ی سرو بلند

می کنی تعریف   از قدّ و کمال خویشتن !

 

عمر را   با آرزوهای فراوان  کم کند

ساده لوحی که  بیافزاید  به  سال خویشتن

 

با زبان دل بیافکن  گفتگوی مهر را

میوه ، می پوشد به خود برگ نهال خویشتن

 

حامل اوزار تو ، جز تو  نباشد هیچ کس

تا قیامت می بری  وزر و  وبال خویشتن

 

هیبت شیر از پلنگ تند رو  افزونتر ست

شیر نر   بیجا نمی بالد   به یال خویشتن