🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیخیالِ تُن و شعر و آهنگ

(ثبت: 264519) مهر 18, 1402 

 

و هنوزم انگار
پشت آن پنجره های بسته ی اتوبوس خسته
می بینم
شب غمگین دو چشمان تو را
و هنوز انگاری
روی نیمکتهای
سنگیِ ترمینال
جانِ من منتظرِ آمدنت می مانَد
دل ِ من می ریزد وقتی که
چشمانم
می افتد
به خطِ تاکسیِ گاندی و ونک
تو هنوز انگاری اینجایی
رد پایت در خیابانِ ونک
روی برفِ نرمِ خاطره ها جا مانده…
تو نگاهت اینجاست
من تو را آه کشان می نویسم گهگاه
ای سکوتِ همراه…
ای عبورِ کوتاه
چه غریبانه هنوز
سفرِ یادِ تو در شهرِ شلوغِ ذهنم
می نوازد آرام
سازِ رویایِ مرا…

قافیه کافی نیست
شعرها گویا نیست
کافه و شهر و غزل، کافئینِ تو و چشمانِ تو را
من چگونه بنشانم به ردیف و وزن و قالب و نغمه و آوا و سخن…
رازِ نرگس ها را…

بیخیالِ تُن و شعر و آهنگ
بیخیال سخنِ نغز و قشنگ

“گوش کن با لبِ خاموش سخن می گویم
پاسخم ده به نگاهی که میانِ من و توست”

 

مهناز نصیرپور
11 دی 1400
ترمینال بیهقی ساعت 15:45

عبور من و یاد تو
از خیابانهای ونک و آرژانتین…

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. زیبا و عالی / درود بر شما گرامی🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فاضله هاشمی

    مهر 18, 1402

    نگاهی
    جا ماند
    روی آسفالت صورتم
    آنطرف تر
    قدم های تو بود

  3. طارق خراسانی

    مهر 18, 1402

    سلام و درود

    به خانه ات خوش آمدی
    دلتنگتان بودیم

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

  4. مهرداد مانا

    مهر 20, 1402

    سلام
    توی تاکسی چند روز پیش داشتم همین جا کامنت می نوشتم که گوشیم خاموش شد و نوشته ارسال نشد . حالا می نویسم ، بازیگوشی شاعر با کافی و کافه و کافئین، همین طور گاه و نگاه ، از نظرم دور نمانده
    اما چنین دریافتم که این شعر با عجله سروده شده و شاعر در ویرایش آن سعی ننموده است .

    • مه ناز نصیرپور

      اسفند 12, 1402

      درود
      سپاس که خواندید از نظر خودم عجله ای در کار نبوده و ویرایشش هم مشکلی ندارد
      اگر ایرادی می بینید لطفا جمله به جمله واژه به واژه بفرمایید
      در خدمتم

      • مهرداد مانا

        اسفند 12, 1402

        سلام
        منظورم اشتباه نگارشی نبوده . بلکه زیباتر کردن شعر بوده که حس می کنم می توانست و این پتانسیل را داشت که زیباتر شود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا