🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یلدای غیبت

(ثبت: 266404) آذر 30, 1402 
یلدای غیبت

آجیل دنیا کـــــــرد دلها را گــــــــرفتار
غــــــافل شدیم از سایه مهتـاب هربار

در چــــاه تاریکی نشستـیم و جویدیم
سیب و انار جهــــــل را خـروار خروار

یلدا نرفت و پیش مـردم مـــاندنی شد
اتراق کــــــــرده در زمیــن با ناز بسیار

خورشید پشت ابر مــــــــانده قـرنها وُ
ما دلخوش سوسوی شمعی در شب‌تار

با چشم خود در عمرمان هرگز ندیدیم
از هرطرف جز مانع و بن‌بست و دیوار

هرکس که آمـــد از مسیر روشنی گفت
شد از هیــاهوهای اهل مصلحت خوار

امـــــا نباید جز به سمت صبح کوچید
کافیست رسم شب‌نشینی‌ با لجنــــزار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 30, 1402

    سلام و درود

    به گمانم یلدا از این جهت بین مردم مقدس است که باید در هر اموری صبوری کرد
    پایان شب سبه سپید است
    یلدا فرهنگ‌ شده است و این فرهنگ‌ جاودانه خواهد ماند
    راستی یلدای انتظار هم داریم به امید ظهور قائم آل محمد (عح)

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏🌹🌱

  2. طلعت خیاط پیشه

    آذر 30, 1402

    درود براین قلم زیبا نگار
    پشت هر ابر سیه خورشید است
    🙏💐🌿🍃🙏💐🌿🍃

  3. احسنت بر شما شاعر زیباقلم
    دستمریزاد قلمتان نویسا لذت بردم 👏🌺🌺🌿🌺

  4. مهدی سیدحسینی

    بهمن 13, 1402

    درود بر شما
    پاینده باشید 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا