🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 😂 خنـــــــــــــــــــده 😂

(ثبت: 265167) آبان 11, 1402 
😂 خنـــــــــــــــــــده 😂

گفتی که به هـــر دردی درمان رسد از خنــــده
خنــــدیــدم و افــــزون شد انـــدوه و غــــم بنده

در دایــــره ی امکان ، چـــون نقطه ی سرگردان
انـــــــــداخـــــت مـــــرا دوران ، بـــــا دور فــزاینده

یکســــــو غـــــــم بیکــــاری ، در اوج گـــرفتــاری
یکســـــو تـب بیمــــــاری ، بــــا وحـشت پـاینده

سرتاسر عالـــم را ، این فاصلــه ی کــــم (!) را
جــــوییــــدم و مـــاتــــم را بــودم همــه یابنده

ای چرخ چه بــــدکردی ، افتـــاده لگــــد کردی
در چشـــم خــــــرد کـــردی ، فـــولاد گـــدازنده

پرونده ی من وا شد،هرنیک و بد افشا شد
گه لطف چو بــــر مـــا شد از دست گشاینده

در کارگـــه هستی ، درهــــا به رخــــم بستی
ای آن که فــــرادستی ، بــا شغــــل بــــرازنده

یــــاران گل و بلبل ، رد شد خـــرشــان از پل
گشتند مــــدیـــــرِ کل ، یـا این کــــه نماینده

یــــارب شــدم افسـرده ، مانند یکی مـــرده
از جامعه ســرخورده ، درخانه ســر افکنده

ناراحت و ناراضی ، از حال ، هم از ماضی
ای خوب ترین قاضی! اینک مـن و آینــده

گرشکوه کنم افزون،ترسم که مراگردون
بی حکم کندمسجون،چون شاعر بازنده

آن گاه پس از چندی ، گویند ونویسندی
یک مجرم در بندی ، از جامعه شرمنده

ابلیس زده گولش ، بــا ظاهـر مقبولش
نوشیده بـه سلّولش ، داروی زداینـده!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    آبان 11, 1402

    احسنت استاد ارجمند
    🌺🌸👏🌺🌸👏🌸

  2. معین حجت

    آبان 11, 1402

    درود استاد خوش‌عمل…
    دستمریزاد…
    عمرتان با برکت و عاقبت‌تان بخیر و خوشی
    👏👏👏👏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا