🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خانه ى پروانه‌ها

(ثبت: 260515) خرداد 12, 1402 
خانه ى پروانه‌ها

خلوتِ خاموش جانم خانه‌ی پروانه‌هاست
قصه‌ام آغشته با افسانه‌ی پروانه‌هاست

بال ذهنم مستِ پروازی بدونِ مقصد است
صاحبی دارد که بد، دیوانه‌ی پروانه هاست

مى‌درخشد بر پرِ اندیشه‌ام نقشِ نشاط
شادمانی وعده‌ی روزانه‌ی پروانه‌هاست

روزها سیّاحِ شرحِ سیرِ سرگردانی‌ام
شب، خیالِ خسته ام کاشانه‌ی پروانه‌هاست

بار اندوه جهان را بالهایم می‌کِشد
تا سرِ تنهایی‌ام بر شانه‌ی پروانه‌هاست

بارها باغ گل ابريشمم آتش گرفت
باز اما شاخه‌هایش لانه‌ی پروانه‌هاست

ساحتِ امنی برای بال و پر گستردن است
آتشی که سینه‌اش پایانه‌ی پروانه‌هاست

زندگی درکِ جهان در پیله‌ای خاکستری‌ست
گرچه در چشمانمان ويرانه‌ى پروانه هاست…

 

#غزل_آرامش

 

 

 

نظرها
  1. درود و عرض ادب و ارادت سرکار خانم غزل آرامش مهیندخت شعر پارسی و مایه ی آرامش الهه ی غزل….رسیدن به خیر.

  2. طارق خراسانی

    خرداد 12, 1402

    سلام غزل عزیزم
    اولین ملکه شعر وبسایت شعر پاک
    بهترین خواهرم
    و شاعری که محال است تکرار شود

    پس از مدت ها به خانه ات خوش آمدی
    قدمت روی چشمانم

    در پناه خدا 🌱♥️👌👌👌👌👌👌👌♥️🌹🌱

  3. معین حجت

    خرداد 12, 1402

    درود بانو…دستمریزاد …
    دلنشین و روان سروده اید 💐💐💐👏👏👏

  4. علی معصومی

    خرداد 12, 1402

    درودها بررشما
    بانو آرامش ارجمند
    ♤♤♤
    غزلی زیبا مهمانتان شدم و سپاس
    ♡♡♡

  5. پروانه آجورلو

    خرداد 12, 1402

    درود بانو
    غزل زیبایی خواندم
    👏👏👏🌺🌺🌺

  6. صفا یغمایی

    خرداد 12, 1402

    دروها بانوی گرامی وهنرمندبسیاربسیار
    ازخواندن غزل زیبایتان لذت بردم
    آفرین برشما.
    🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا