🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی تو مهتاب شبی

(ثبت: 254248) دی 8, 1401 
بی تو مهتاب شبی

 

با چه رویی همه ی شهر چراغانی شد؟!
صحبت از هلهله و جشن و غزلخوانی شد؟!

عطر نارنج به تیزی مشامی نرسید
دست‌ها منتظر یوسف کنعانی شد…

بی خودی پای نرفتن به سراغم آمد
باز در کوچه ی‌ ما صحبت مهمانی شد

گفته بودی که می آیی،‌ نگرانیم به راه
داغ ها از غم تو تازه چه طولانی شد…!

“بی تو مهتاب شبی….” منتظرم تا یارم
بگذرد، کوچه گرفتار پریشانی شد

راستی نیمه شبی خواب شما را دیدم
حیف تعبیر به هر آن‌چه نمی دانی شد؛

ماه رخسار تو افتاد به هر قافله ای؛
کاروان عاشق آن چهره ی پنهانی شد

شاعری در غزلش قافیه را باخت و بعد
تا ابد در به درِ خوی پشیمانی شد

روی حرفم به شماهاست نمی بیندش؟!
با چه رویی همه ی شهر چراغانی شد…

 

معصومه بیرانوند
۱ دی ماه ۱۴۰۱

 

 

 

 

نظرها 22 
  1. اللهم عجل لویلک الفرج

    درود بر شما بانو بیرانوند گرامی

    زیبا و آسمانی سرودید

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏🌷🌺🌸

    • سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ارجمند
      خواهش می کنم
      نظر لطف شماست

  2. ماه بانوی سرزمینم
    شاعره یِ گرانقدر

    امروز که مهمان غزل های شماییم
    دیوانه و سرگشته و مجنون خداییم

    چنان زیبا سرودید که به وجد آمدم

    قلمتان روان

    • سلام و سپاس از شما و حضور گرمتان پای این شعر
      و بیت زیبایتان
      به امید ظهور زودتر

  3. درود بر شما
    خیلی زیباست
    فقط این مصرع از وزن خارج شده:
    “بی تو مهتاب شبی….”پای تو افتاد گذارم🌷

    • سلام و درود بر شما
      خیلی ممنونم بابت نکته ای که فرمودین

  4. سلام دخترم

    غزلی بسیار زیبایی از شما خواندم
    در مصرع اول بیت آخر نمی بینیدش ، نمی بیندش تایپ شده اصلاح بفرمایید.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  5. درودها…..
    بی تو مهتاب شبی گر به تو افتد گذرم ………………
    مصراع اگر چنین شود لغزش وزن برطرف می گردد و مخاطب شاهد غزل دلربایی می شود.

    • سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم
      این طوری اصلاح شده :
      بی تو مهتاب شبی منتظرم تا یارم
      بگذرد… کوچه گرفتار پریشانی شد

    • سپاس
      عالی

  6. سلام و درود و احسنت بر شما

  7. علی معصومی

    دی 8, 1401

    بی تو مهتاب اگر پای تو افتد گذرم
    ♤♤♤♤
    🌿💐👏👏👏👏👏👏

  8. دی 8, 1401

    باسلام

    چه بهتر
    که
    این بیت را حذف کنید .

    جناب معصومی ارادتمندم .

  9. گلبانوی ارجمندم
    بسیار زیبا سروده اید
    درود بر شما
    💐💐💐💐🌿

  10. سیاوش آزاد

    دی 9, 1401

    سلام تعبیر شماها از فصاحت کامل برخوردار است؟

  11. سیاوش آزاد

    دی 9, 1401

    سلام تعبیر شماها از فصاحت کامل برخوردار است؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا