🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بشتابید!

(ثبت: 256941) اسفند 19, 1401 
بشتابید!

 

تا سحرگاه در میکده امشب باز است
بشتابید که شب زمزمه ی آغاز است

باغ را مژده ی دیدار بهاری نرساند
قاصدک گر چه پر از وسوسه ی پرواز است

سازگاری نکند با دل من گردش دهر
چه خیالی است؟ خیال تو اگر دمساز است

پرده در پرده نواهای دل عاشق من
غزل حسن تو را حنجره ی آواز است

از تو یکدم نرسیدم به مراد دل خویش
گر چه احساس من آمیخته با ابراز است

دفتر حسن دل انگیز تو دستی که گشود
کرد اقرار که مجموعه ای از اعجاز است

با جفای دل سنگ تو خوشم در ره وصل
روزوشب دست فراق ارچه کلوخ انداز است

مو به مو حسن تو را شرح دهد تا دم صبح
طبعم امشب اگر از شوق غزلپرداز است.

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    اسفند 19, 1401

    احسنت
    سلام و درود تان

  2. به به بسیارعالی عجب غزل جانانه ای
    بدرخش غزلپرداز سبک
    ****
    تو چو شمعی و منم شاپرک از پا ننشینم
    تا به پای تو نریزم همه خاکستر خودرا
    عباس خوش عمل
    گویش دهه ی شصت
    مطلع غزل
    بگذر تا بگذارم به قدومت سر خود را
    که درخشنده کنم دیده ی خود اختر خود را
    بیت الغزل
    من سرمست محبت اگر از درد بمیرم
    به جهانی ندهم گوشه ی چشم تر خود را
    ****
    توفیق تضمین این غزل جناب استاد را با رخصت از پیش به خود وعده می دهم

    • درود و عرض ارادت استاد یزدانی عزیز ، رفیق دیرینم ……
      مرحمت هاست تورا با من و جبران نتوانم….❤️❤️

  3. علی معصومی

    اسفند 19, 1401

    چه بگویم که تو اگاهی از احوال دلم
    عشق دیرینه ما غمزه ان طناز است
    همه گل های جهان نقش خیالند ولی
    رخ الاله تو بین همه ممتاز است
    تو پر شور شری من، پر از اواز جنون
    ناز در چشم تو ان نرگسی شیراز است
    ♡♡♡♡

    • استاد معصومی عزیز و گرانقدر.ممنون از حسن توجه و استقبال شورانگیزتان.

  4. طارق خراسانی

    اسفند 19, 1401

    سلام و درود بر استاد عزیزم

    راستش صبح عجله داشتم ندیدمتان
    الان اشعار دوستان را میخواندم. که به شما رسیدم
    بزرگمرد وادی شعر و ادب و عرفان

    مانند همیشه عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹❤️👌👌👌👌👌🌹❤️🌱

  5. صفا یغمایی

    اسفند 19, 1401

    درودهااستادگرامی جناب خوش عمل عزیز
    وبازهم شاهکاری دیگر
    بسیار زیبا وفاخر
    قلم زرنگارتان فروزان و نویسا
    🌺🌺🌺

  6. مهدی سیدحسینی

    اسفند 20, 1401

    درود مجدد
    قلمتان نویسا با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا