🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بنی‌آدم

(ثبت: 249531) مرداد 4, 1401 
بنی‌آدم

 

درشت‌اندامِ نازک‌دل
عزیزِ خوب و خوش‌قلبم
تو را من دوست می‌دارم
چنان که غنچه را شبنم

کَمَت می‌بینم اما در
دل و جان و تنم هستی
تو چون روح‌القدس جاری
شدی در پیکرم کم‌کم

تفاوت گرچه بسیار است
به ظاهر بین تو با من
ولی در مهربانی خو
گرفتیم از گل مریم

چه غم گر من سر خود را
نبینم روی زانویت
از آن مهرانه ما را بس
همین بارانه‌ی نم‌نم

بداهه می‌شود الهامُ
من می‌خوانمش با تو
ببین دیوان شعرم را
به پایت ای بت اعظم

چه باک ار وزن شعر من
بیفتد پای دلداری
که من لب‌تشنه می‌بینم
لبش را چشمه‌ی زم‌زم

نگاری ساده و صافُ
صمیمی و خیال‌انگیز
هم او که مهر سیمایش
بَرَد ازجسم و جانم، غم

سر پایان ندارد این
بداهه از هواخواهی
هوا اینجا پس است، اما
هنوزم دوستت دارم

دو دستم می‌رود اما
دل و پاهای من مانده
هنوزم زیر طوفان
نگاهت، ای بنی‌آدم

شبت خوش نازنین من
دلت از درد و غم عاری
قنوت امشبم این بود
نگردد از تو مویی کم

#کیوان_امیری_فر

 

 

 

 

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 4, 1401

    سلام
    بداهه می‌شود الها
    م و من می‌خوانمش با تو
    میم الهام به مصرع بعد منتقل می شود در شعر عرب مرسوم است ولی در فارسی نمی دانم چقدر این کار مجاز است

  2. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 4, 1401

    احسنت بر شما
    بسیار زیبا و پر شور سروده اید
    در پناه عشق خدا بدرخشید.

    🙏🌺🌺🌺

    • عرض درود و ادب بانوی گرانقدر
      سپاسگزار نگاه مهربانتان هستم
      سلامت و دلشاد باشید

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1401

    سلام و درود
    شیرین سخن مازندرانی

  4. نسرین حسینی

    مرداد 5, 1401

    درود برشما جناب امیری فر گرامی

    زیبا بود قلمتون نویسا 🌺🌺❤❤

  5. حسین شیرکوند

    مرداد 5, 1401

    💐🌸🌹💐🌸🌹💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا