🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به کوچه کوچه ی تاریخ با تو می خوانم

(ثبت: 1063) فروردین 4, 1395 

اگر چه شعر دَری تحفه ی خراسان است

شکوه شعرِ دَری، ساکنِ نیستان است

به کوچه کوچه ی تاریخ با تو می خوانم

که عشق، روح خدای عظیم مَنّان است

بدون جلوه ی رنگین روشنش انگار

بنای قصر دل از پای بست ویران است

محک به آتش بی دود زد مرا خورشید

وگرنه مدعی نور بودن آسان است

به جستجوی مسیر عبور من مروید

که راهدار دل من همیشه حیران است

نه اینکه طبل قَدر قُدرتی بکوبم، نه

از این قبیل زبان باز ها، فراوان است

من از تبار سکوت و شکوه فریادم

که بغض های گلویم نویدِ باران است

میان وسعت یک آسمان آبی رنگ

شهاب زندگی ام امتداد یک آن است

به کوچه باغِ نگاهت همیشه می خوانم

که بی تو چرخه ی هستی بسان زندان است

پ . ن

منّان . [ م َن ْ نا ] (اِخ ) نامی از نامهای خدای تعالی – بسیار نعمت دهنده

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. معصومه عبدالهی

    فروردین 5, 1395

    سلام و عرض ادب استاد

    بسیار زیباست

    درود بر هر دو شاعر گرامی

  2. علی معززی

    فروردین 5, 1395

    سلام دوست عزیزم جناب خراسانی

    بسیار عالی.سپاس از هر دو عزیز

  3. نگار حسن زاده

    فروردین 6, 1395

    سلام پدر عزیزم

    کار مشترک بسیار زیبایی از دو شاعر توانا و قدرتمند خوندم و البته  خوندنش برام جذابیت بالایی داشت

    لذت بردم

    درود بر هردو عزیز

    سایه سار مهرتون برقرار

  4. عسل رادمنش

    فروردین 6, 1395

    سلام و مهر جناب خراسانی گرانمایه

    شعر بسیار زیبایی بود/سپاس از هردو بزرگوار

    مانا باشید/قلمتون ماندگار

  5. حسـین رضـائی

    فروردین 6, 1395

    بر عاشقیِ  من و جان گمان مبر

    دل را زما بریده،  کجا می بری نگار؟

    صدها هزار جان گرامی فدای دوست

    کز دوست،   به که چه دارد که روزگار؟

    درود استاد آنقدر در حافظه ها گشتم تا این دو بیت ناب شما را یافتم

  6. نسرين سادات غضنفري

    فروردین 7, 1395

    محضر حضرت استاد نازنین ومهربانو آرامش 

    ستودم عزل فاخر را در گلبرگ زیبای  معطری از بوستان شعر

    سال نو وعید سعید را تبریک عرض میکنم

  7. سمانه تیموریان

    فروردین 8, 1395

    درود فراوان به استاد خراسانی عزیز و

    ملکه شعر پاک 

    فوق العاده ست واقعا لذت بردم 

    در پناه حق

  8. بشیر امیدی

    فروردین 8, 1395

    درود بر شما 

    بسیار زیبا و دلنشین 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا