🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بہ ترتیب قدِّ تو:

(ثبت: 259850) خرداد 3, 1402 
بہ ترتیب قدِّ تو:

باید حســــابـے از، حسّت نَفَـــس گرفت

دل را پرنده ڪــرد، جــانِ قفـــس گرفت

با پیلہ بـد شــــد و، از میلہ رد شــــد و

غــم نابلد شـــــد و، جــاےِ هوس گرفت

یا لااقل نشست، خود را شڪست و دست

_ زد بر خیـــالِ خوب، بوےِ هـــرس گرفت

پس داد زعفــــــران، بر بستــــــرِ زمان

آینـــــده از خـــدا، لبخند پـــس گرفت

ڪـم ڪـم عقب نمـــاند، از قیصـــرِ غزل

شرمنده مُنـــــزوے! طعــــمِ ملس گرفت

پُر ڪرد پرســـش و، پاسخ اگر ڪہ نیست

پشـتِ سؤالِ دل، اقــــــــرارِ گس گرفت

نُــــو روزِ زنـــدگے، اردیـبـهـشتِ عـشـق

باید حســــابـے از، حسّت نَفَـــس گرفت

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے.هند
ــــــــــــــــــــــ