🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیهوده سرایی ؛ « طنز تلخ »

(ثبت: 4632) مرداد 25, 1396 

                         « به نام خدا »
 

  ای دوست نخور غُصّه اگر قافیه تنگ است…

    بی قافیه هم شعرِ تو زیبا و قشنگ است

 

   شعرِ تو اگر ؛ بی در و پیکر شده بد نیست

     چون ؛ دورهٔ سالاریِ اشعارِ جَفَنگ است

 

 « بیهوده سرایی » شده یک سَبْک ، در این عهد…

بعضی به تو گویند که این سَبْکِ «فَرَنگ» است

 

      کیفیَّتِ اشعارِ تو ؛ در اصل ، مهم نیست .‌‌..

چون بر سرِ کمیَّتِ شعر است که جنگ است

 

     هر مُهمَل و موهوم ، که در لحظه ببافی…

   در جمع بگویند ؛ که شاعر چه زرنگ است !

 

      تولید بکن باز ، از امروز ، دو صد شعر…

     در عرصهٔ تولید ، مگر جایِ درنگ است ؟

 

       هر منتقدی ، نقد کُنَد ، شعرِ تو را باز …

    پاسخ بده با اخم که اینها همه «اَنگ» است

 

    بستند به نافَت همه «اُستاد» و تو خوشحال…

  گفتی که مرا ؛ هر که کُنَد نقد ، مَشَنگ است

 

    از شاعری و شعرِ کهن ، مانده چه بر جا ؟؟؟

  از دُرّ و گُهَر ، مانده به جا ؛ بیل و کلنگ است

 

     در شعرِ بزرگان ، نظری کن ، که ببینی …

   از یاوه سرودن ، نه تو را نام ، که ننگ است

 

      این تیغ ، فقط ، قاتلِ اشعارِ کهن نیست…

      بر پیکرِ هر شعرِ نُوین تیرِ خدنگ است!

 

    بیهوده نکن خسته خودت را تو در این راه…

     هم راه دراز است و هم پایِ تو لنگ است !

      شاعر که خمار است ، چه دارد که بگوید ؟

    وقتی که گرفتارِ ، دم و دود و سُرنگ است ؟!

 

      هرگز نرود میخِ تو « مهران » به دلِ سنگ…

     ایرادِ تو از میخ ؟ و یا ؛ سختیِ سنگ است !؟!.

 

                       « مهران اسدپور »

نظرها 13 
  1. سیدعلی مجیدی

    مرداد 26, 1396

    بسیار زیبا و پر از حرفهای ناگفته

    موفق و منصور باشید

    • مهران اسدپور

      مرداد 28, 1396

      درودها دوست بزرگوار…

      سپاس از همراهی و لطف حضورتان …

  2. درود و دستمریزاد

    • مهران اسدپور

      مرداد 28, 1396

      درود و سپاس از بنده نوازی و مهر مدامتان …

  3. علیرضا حکیم

    مرداد 27, 1396

    بسیار زیبا سروده اید

    درودتان

    • مهران اسدپور

      مرداد 28, 1396

      درودها جناب حکیم گرانقدر ؛

      سپاس از اینکه با بزرگواری و مهر خوانده اید …

  4. مهدی صادقی مود

    مرداد 28, 1396

    سلام جناب اسدپور گرامی

    حرف حساب بود

    احسنت

    عالی و تمام

    • مهران اسدپور

      شهریور 9, 1396

      درودها جناب صادقی مود ارجمند ؛

      سپاس از همراهی و حضور همیشه سبزتان …

  5. همایون فتاح

    شهریور 6, 1396

  6. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 9, 1396

    باز هم احسنت

    آینده ای درخشان در انتظار شماست

    موفقییت روز افزون برایتان آرزودارم

    • مهران اسدپور

      شهریور 9, 1396

      درودها بر ملکه بزرگوار شعر پاک ؛

      سپاس از اینکه به عشق آمدید و به مهر خواندید …

      حضور سبز و ارزشمندتان همیشه باعث دلگرمیست .

  7. محمد صادق جلیلی

    خرداد 29, 1400

    سلام بسیار بسیار زیبا ،دلنشین ، به حق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا