🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تلخ

(ثبت: 229014) تیر 17, 1399 
تلخ

 

من مزه کردم طعم عشق را

بوی جدایی می دهد…

محمدرضانعمت پور

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    تیر 17, 1399

    سلام
    شعر در قاب مفهومی کلمه بو شکل می گیرد.
    از یک منظر شعر دارای مزه و بوست و بنابراین از محسوسات است و شناخت آن با حس چشایی و بویایی میسر است و میان این دو حس رابطه ای برقرار است به طوری که از یکی می توان به دیگری نیز پی برد . از آن جا که ارتباط دو حس چشایی و بویایی از نظر نوروفیزیولوژیک تایید می شود می توان گفت عشق در منظر شاعر در این نگاه کاملا فیزیکی و ملموس و نزدیک است به طوری که شاعر آن را مزه کرده و بوی آن را دریافته که همان بوی جدایی است و بنابراین جدایی هم فیزیکی و ملموس و نزدیک است به شاعر. و این هر دو یک بو دارند.
    از منظر دوم، عشق مستقیما قابل ادراک نیست اما ( به طور استعاری) بو دار است. شاعر به آن مشکوک است و بر اساس شواهد اندک در دسترس ( مزه کردن نه چشیدن کامل ) حدس می زند که نشان از جدایی دارد. این بوی جدایی شبیه زمانی است که بر اساس شواهدی می گوییم بوی جنگ، بوی صلح و … می آید و بنابر این بیشتر شبیه یک پیشگویی است یعنی به جدایی ختم خواهد شد …

    🌹🌹🌹

    • درود بر شما
      همیشه نگاه لطف آمیز سمت ماست …
      ممنونم که همه ی فصل ها می خوانی ام
      خیلی زیبا و ریز بینانه شرح دادین
      ممنونم
      و آموختم از اندیشه ی پر مهرتان
      شادزی

  2. درود بر شما.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا