🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 * تولّدی دوباره

(ثبت: 259855) خرداد 5, 1402 
* تولّدی دوباره

با دنده ی خلاص
در مسیر هستی یکطرفه
به ناصریه ی خلوص می روم
من به پیوندی ناگسستنی
در آمیزش روح
ایمان دارم
که از دنده ی راست برخاسته ام
و خواستنی معنوی را
حسرت به دلم
***
در جلجتای یکدنده های تصاحب و تسخیر
با منتشای فریب یهودا
صوفی شدم
و در یلدایی روشن
عیسای دلم را به چلیپا سپردند
آنان که در نطفه خفه می کنند
گاوهای پیس آپیس را
تا در پیوند نامبارک هوسهاشان
گورزادی لال
از زهدان باکره ای مخنّث طلوع کند
***
آن روز موعود
پر سیمرغ دلم
در آتش آشو بود
که زال سپیدبخت یسناها
راه را به کاووس تفرعن بست
و طاووسی بهشتی زاد
حواله داد زاغ چشمانم شد
***
آنک
تولدی دوباره را
در آینه ای مقعّر
به اقرار نشسته ام.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. * امروز جمعه پنجم خردادماه در تقویم روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (شاه چراغ) علیهماالسّلام درج شده است.به مناسبت ارائه می شود:

    ☀️ یا شاه چراغ ☀️

    بارگاهت کعبه ی دلهاست یا شاه چراغ
    شیعیان را جنّت المأواست یا شاه چراغ

    آستانبوس حریمت روز وشب خیل ملک
    در کنار زائر شیداست یا شاه چراغ

    نورافشان گنبد و گلدسته های مرقدت
    همچوخورشیدجهان آراست یا شاه چراغ

    دید در سرمنزل مقصود خود را کامیاب
    هرکه در کوی تو ره پیماست یا شاه چراغ

    در جوار بارگاه قدسی ات دارالعلوم
    موج زن دریای گوهرزاست یا شاه چراغ

    خاک پای زائران مضجع جانپرورت
    سرمه ی چشم دل بیناست یا شاه چراغ

    بر سر بازار حسن دلفروزت روز و شب
    از وفور مشتری غوغاست یا شاه چراغ

    در زیارت هر دم از فیض زیارتنامه ات
    گنج آرامش نصیب ماست یا شاه چراغ

    آن زیارتنامه کز هر حرف و لفظ بارزش
    مکتب توحید را معناست یا شاه چراغ

    گرشفا میخواهداز توگر شفاعت«خوش عمل»
    مقصدش امروز وهم فرداست یا شاه چراغ.

    🕊 عباس خوش عمل کاشانی 🕊

نظرها 10 
  1. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 5, 1402

    درود استاد خوش عمل ارجمند
    بسیار زیبا و خواندنی .در پناه خدا پاینده باشید استاد
    👏👏👏💐💐💐👏👏👏

  2. معین حجت

    خرداد 5, 1402

    درود استاد خوش عمل…
    دستمریزاد👏👏👏💐💐💐

  3. دوست

    خرداد 5, 1402

    بسیار تا بسیار عالی ست 👏👏👏

  4. غلامحسین جمعی

    خرداد 5, 1402

    درود و سپاس بر استاد بزرگوارم جناب کاشانی. دستمریزاد عزیز زیبا خواندنی و دوست داشتنی هستند🙏🙏🙏

    • درود و عرض ارادت استاد جمعی عزیز و بزرگوار.از حسن عنایتتان ممنونم.

  5. فاضله هاشمی

    خرداد 5, 1402

    بسیار زیبا سرودید👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا