🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جام حقیقت …

(ثبت: 3859) فروردین 27, 1396 

                 « به نام خدا »

اگر چه موسمِ گُل، فصلِ بیقراری نیست ؛

ولی به فصلِ بهاران ، دلم بهاری نیست !

گلو فشردهٔ عشقم ، نفس بریدهٔ غم ؛

دگر به عشق و وفا هرگز اعتباری نیست

به این نتیجه رسیدم که زندگی با عشق ؛

سراسرش همه جبر است و اختیاری نیست

بَدا به حالِ هر آنکس ؛ که یارِ خود آزُرد ؛

که حاصلش پس از آن غیرِ شرمساری نیست

بسوز ، در غم هجرانِ من ، تمامیِ عمر ؛

که جز ستم ز تو یادی و یادگاری نیست

کلیدِ گنجِ الهی ؛ رهایی از نَفس است ؛

که لذتی به جهان؛ بِه زِ رستگاری نیست

اگر که مردِ رهی ، همچو سربِداران باش ؛

هراس و خوف و خطا رسمِ سربداری نیست

به شاهِ هر دو جهان ، باید اقتدا کردن ؛

که تا ابد به جز او؛ شاه و شهریاری نیست

صبور باش و خودت را به لطفِ رب بسپار ؛

بِدان که مرهمِ دردی چو بُردباری نیست

بنوش جامِ حقیقت زِ دستِ حق «مهران»

که هیچ جایِ دگر جایِ میگساری نیست !!!

              « مهران اسدپور »​ 

نظرها 17 
  1. علیرضا حکیم

    فروردین 27, 1396

    درود جناب اسد پور

    غزلی زیبا بود و لذتبخش

    موفق باشید

  2. طارق خراسانی

    فروردین 28, 1396

    سلام  بر مهران عزیز

    غوغاگری ات را درود می گویم

    در پناه خدا

    • مهران اسدپور

      فروردین 29, 1396

      درود بر استاد خراسانی بزرگوار ؛

      قدر دان الطاف و بنده نوازیهای مداوم شما هستم…

      پاینده مانید به عشق…

  3. مينا امينی

    فروردین 28, 1396

    درودها

    زیبا قلم زدید

    • مهران اسدپور

      فروردین 29, 1396

      درود ها خواهر بزرگوار …

      سپاس از همراهی و توجه شما …

  4. فروردین 28, 1396

  5. فرزاد امین اجلاسی

    فروردین 28, 1396

    درودها جناب اسدی

    کاری وزین و بلند معنا

    پاینده باشید

    • مهران اسدپور

      فروردین 29, 1396

      درودها بر شما یار وفادار و‌ برادر هنرمند؛

      سپاس از حضور گرم و نگاه مهربان و ارزشمندتان …

  6. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 29, 1396

    احسنت بر شما

    لذت بردم از چرخش قلمتان

    • مهران اسدپور

      فروردین 29, 1396

      درودها بر بانو خیاط پیشه بزرگوار ؛

      حضور پرمهر و ارزشمندتان را ارج می نهم…

      از بنده نوازی و توجه حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم …

      توفیقتان افزون باد …

  7. فاطمه اکرمی

    فروردین 30, 1396

    سلام و درود بی پایان

    شاعر زیبا کلام

    دلنشین بود 

    خواندم

     زیبا باد لحظه هایتان

    درودها

     ماندگارباشید

    • مهران اسدپور

      فروردین 30, 1396

      درودها بانو اکرمی بزرگوار ؛

      سپاس از حضور سبز و نگاه پرمهرتان…

      در پناه حق شاد و تندرست باشید.

  8. مهدی صادقی مود

    فروردین 30, 1396

    سلام جناب اسد پور

    بسیار زیبا سرودید

    احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا