🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جلای جنون

(ثبت: 262294) مرداد 3, 1402 

 

در جنون
مرور…
بی بن بست
به بی جهت
شوت
هزار چرخ
در آغوش هوا
رفته درضریب پریشانی
در گیج گاه زمان
ایستاده
به ایستگاه تماشا
آنگاه
همه ی فوّاره و قواره ی سرخ بودنی
هیچ قابی
در شان تونیست
همه ی معنی!
نگاه از تو
لبریز
از آب‌های آزاد
فقط
ترسیم تو
از سهمناکی و طوفان بلا
می گذرد…
شطّ
فقط سرخ
جاری شریان توست ، درست
قاب قوسین او ادنی
کار نیزه زاران توست
تو
اصل و اساس بودنی
بلندتر از سرنوشت ، سرو گردنی ، دیدنی
تو
زبده ی  انی لا اری الموت الا سعاده
و الحیات مع الظالمین الا برما
بر زاری وما و منی
تو
دما دمی ، ثارالله
هیهات ذله
از توست
“قاموس شرف”
جز تو نیست
قامت، زیر تیغ های تیز ارنیست
غیر تو
همه دکان تعظیم و تزویرودروغ
مزدوری آن و این و او
شمشیرها
ها!
به توبوسه ی عشق
می زنند
جهان
به شرفت سوگند
به جلای جنون تو می رسند
زیور می بندند بخود
و
تو داستان و مثنوی مندمج آدمی
“بعثت”
سر وسِرّ خونین و گلگون توست
نیزه تاراج تونیست
زیر گام‌های سرخ معراج توست
بی تو
همه چیز رفته در کمی
زبان در وصفت در الکنی
یک کلام
تاج شهیدان همه عالمی
والسّلام

 

 

 

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    مرداد 3, 1402

    🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 3, 1402

    ذرود بر شما
    💐🌿💐🌿🍃

  3. مهدی محمدی

    مرداد 3, 1402

    سلام و عرض ادب استاد گرانقدر و گرانمهرم استاد رشنو 🌺🌺🌺🌺

    • مرداد 3, 1402

      سپاس از حضورتون مهدی جان🌹🌹🌹

  4. طارق خراسانی

    مرداد 3, 1402

    درود استاد

    دلتنگتان بودم

    مانند همیشه زیبا و جذاب سروده اید

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  5. مهرداد مانا

    مرداد 3, 1402

    سلام جناب رشنو
    قدمتان گل باران

  6. مينا امينی

    مرداد 3, 1402

    درودها استاد رشنو
    زیباقلم زدید
    مانا باشید به مهر
    🌸🌸🌸

  7. مهدی محمدی

    مرداد 7, 1402

    سلام استاد زادروزتان مبارک

    قلمتان تابنده ی مهر و مهربانی🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا