🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حوا، دامِ زمین بود

(ثبت: 215091) شهریور 29, 1398 

مهمانم و ناخوانده در این چرخ
تقصیر دلم بود، ندانسته سفر کرد

آن سیب بهانه است، حوا، دامِ زمین بود
دل بی خبر از آنکه ببایست حذر کرد

بداهه
29 شهریور 1398

 

 

 

 

نظرها
  1. اسماعیل علیخانی

    شهریور 29, 1398

    سلام استاد
    البته اگر پدر و مادر ما اون موقع آبروداری نکرده بودن
    و باعث انتقال ما به زمین نشده بودن حالا دسته جمعی
    بهشت را هم به گند کشیده بودیم
    اونها فقط یه میوه ی ممنوعه خوردن اگه ما بودیم تا حالا
    درختان بهشت رو هم از ریشه درآورده بودیم

    • طارق خراسانی

      شهریور 30, 1398

      سلام و درود
      داستانی ست که باید همه باور بکنیم
      ورنه توهین همه بر مردم دانا بشود

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  2. حامی شریبی

    شهریور 29, 1398

    ما ناخواسته
    درگیر
    شیطنت شیطان
    شدیم
    وگرنه
    هیچ کس
    مقصر نیست
    وقتی
    قیامت همه چیز
    رو شد
    بی شک
    تمام بدهی هایمان را
    پس خواهیم
    داد
    حامی شریبی
    درود بر قلم و اندیشه ی سبزتان
    جناب استاد خراسانی اندیشمند
    در پناه
    خدای
    همین حوالی ها

    • طارق خراسانی

      شهریور 30, 1398

      سلام و درود

      لااله الاالله تفسیر زیبای عرفانی خاصی دارد
      جز خدا هیچ چیزی نیست هر چه هست اوست

      در پناه خدا شاد زی 🌿🙏🌿

  3. فاطمه اکرمی

    شهریور 30, 1398

    درود بی پایان مهربانترین
    دل قشنگتون همیشه مهمان لحظه های شاد
    دور از غصه و غم باد
    می آموزم🌿👌👏🌿👌👏🌿🌺🌷👏👌

    • طارق خراسانی

      شهریور 30, 1398

      سلام بر خواهر گرامی ام

      الهی در پناه خدا شاد باشی و سلامت

      سپاس از حضورت عزیز🌿🙏❤️🌿

  4. امیر جلالی

    شهریور 30, 1398

    به قول بزرگی ، ما در آن جهان ، خود به خواست دل خودمان اینجا را انتخاب کردیم و به قولی ، دستمان را بالا بردیم و گفتم : ما حاضریم به زمین برویم. و نماینده خدا باشیم روی زمین… و حالا که آفریده شدیم عهدمان را فراموش کرده ایم… نمی دانم… شاید اینگونه باشد. شاید !!! البته اگر دوباره فرصتی بدهند ، بنده دستم را بالا نمی آورم و حتی سرم را هم پایین می اندازم تا مرا نبیند و راحت در آنجا برای خودم غزل بخوانم و پایین را نگاه کنم … زمین را… و گرفتاران روی آنرا…
    درود بر شما

    • طارق خراسانی

      شهریور 30, 1398

      سلام و درود

      من هم کنار شما خودم را به کوچه ی علی چپ میزنم.
      البته عمر زمین را ما انسان ها خیلی کوتاه کزده ایم به فضل الهی تا سیصد سال دیگر همه از شر زمین نجات می باند.
      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا
      🌿🙏❤️🌿

  5. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 30, 1398

    … سلام استاد
    سوالی دارم و آن ابنکه:

    حضرت آدم علیه السلام قرار بود اگر در بهشت باشد و حضرت حوا سلام الله علیها در کنارش، روی زمین ایشان را چرا از خاک ساختند…؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا