🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حیدر

(ثبت: 258352) فروردین 23, 1402 

 

نورخدا; طلیعه ی اعلاست, حیدر
در کاینات, جلوه ی عظماست, حیدر

جان ِمحمد است و جهان, بی جهت نیست
همداستان ِِ حضرت ِِ زهراست ,حیدر

سرچشمه ی امامت ِ حق, تا همیشه
در هر زمان ولایت ِ برجاست, حیدر

در صبر اگر, امام حسن, هست اسوه
دریای صبر و رحم و مداراست, حیدر

مولاحسین, حیدر دیگر, أزان روست
در واقعه, دلاور یکتاست, حیدر

عباس, در وفا و حیا از چه, دریاست؟
زیرا که بی کرانه ی دریاست, حیدر

غمناله های زینب ِکبری شنیدی؟
از درد و داغ, محشر کبراست ,حیدر

حیدر , علی , علی مددی , عاشقان را
ورد زبان و رونق دل هاست , حیدر

زیباست , بانگ ِ نام بلندش , مکرر
حیدر, علی, که بر همه مولاست, حیدر

از حق خویش, هیچ نمی جست, افزون
از سهم غیر , نیز نمی کاست ,حیدر

تیغ دو دم, برای که می بست, أز رو
جز مهر و عدل و داد نمی خواست, حیدر

شکر خدا, به هرنفس از نو بخوانم
در هر نشست و موقع برخاست ,حیدر

 

محمدیزدانی”جوینده”

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 23, 1402

    درود

    شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام تسلیت باد🖤

  2. مهرداد مانا

    فروردین 23, 1402

    سلام استاد عزیز
    اگرچه اهل بیت و انبیا هرکدام به گردن بشر حق دارند . اما من فکر می کنم راه آنها را باید طی کرد . یعنی مثل امام علی علیه السلام عادل باشیم و مانند فرزندانش شجاع و حق گو
    از این رو بنده فکر می کنم از غمناله های مادران آبان و دیگر خانواده هایی که داغدار ظلم بنی امیه هستند ، در واقع همان ارج و منزلتی را دارد که ذکر مصائب اهل بیت دارد . و اتفاقا واجب تر از اولی ست .
    و این ایام قدر نیز که همان قاتلان از خدا بی خبر چون خوارج قرآن بر سر گرفته و العفو می گویند ، بهترین زمان است برای ” چون علی گفتن و چون حسین بودن “

  3. فریبا نوری

    فروردین 24, 1402

    تیغ دو دم, برای که می بست, أز رو
    جز مهر و عدل و داد نمی خواست, حیدر

    درود جناب یزدانی گرانقدر
    🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا