🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خطا

(ثبت: 256340) بهمن 28, 1401 
خطا

 

خدای خوب من ای مهربانترین دریاب
مراکه گام بسا در ره خطا زده ام

ببخش چون دفعات گذشته جرمم را
که غیر نام تو را بازهم صدا زده ام

به جای آنکه بکوبم در سرای تو را
در سرای یکی بنده ی تو را زده ام

شبانه روز به گرداب نامرادی ها
از ازدیاد خطاهام دست و پا زده ام

من از وفور خطاهای خود پشیمانم
در سرای به غیر از تو را چرا زده ام؟

ببخش جرم و گناه مرا که بد کردم
ره وصال تو با دست خویش سد کردم.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 28, 1401

    سلام و درود استاد

    گاهی خداوند سبحان بندگان خاص هنرمند خود را نمی آزماید بلکه بنا به حکمت و معرفت خود با چالش هایی روبرو می کند تا چنین شاهکارهایی را شاعر بیافریند.
    ضمنا قالب شعر بواسطه بیت پایانی می تواند خوشه ای محسوب گردد.

    خدای خوب من ای مهربانترین دریاب
    مراکه گام بسا در ره خطا زده ام

    ببخش چون دفعات گذشته جرمم را
    که غیر نام تو را بازهم صدا زده ام

    به جای آنکه بکوبم در سرای تو را
    در سرای یکی بنده ی تو را زده ام

    شبانه روز به گرداب نامرادی ها
    از ازدیاد خطاهام دست و پا زده ام

    من از وفور خطاهای خود پشیمانم
    در سرای به غیر از تو را چرا زده ام؟
    «
    ببخش جرم و گناه مرا که بد کردم
    ره وصال تو با دست خویش سد کردم.

    فکر می کنم یکی از عالی ترین آثار معظم له باشد

    در پناه خدا 🌱❤️🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹❤️🌱

    • استاد طارق خراسانی عزیز «ماه کریم خراسان» را درودها از من…از حسن توجه و نظر بلندتان بسیار تا بسیار سپاسگزارم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا