🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 داد دل

(ثبت: 412) دی 1, 1394 

بوســــه ای از لب لعـــل تـــو اگر وام بگیرم

خوشتر از آن که به هر میکده ای جام بگیرم

مرغ عشقــــم که به جز کنج رواقت ننشینم

من نه آنـم که نشیمن ســـر هــــر بام بگیرم

همره قافلـــــه ی باد صبا خیز و روان شو

تا به کی بر سر هر کو ز تـــو پیغام بگیرم

ناصحان منـــع من از دیدن خوبان منمایید

که من پختـــــه نه پند از سخن خام بگیرم

بگذارید که در مـــی بشوم غرق و بمیرم

نیست باکی ز شمـــا کافر اگر نام بگیرم

فرصتی نیست بـــــه بیدادگه دور زمانه

تا که از دادرسی رخصت فرجام بگیرم

پیری زودرسی بــــر من اگر راه نبندد

آنقدر هست کــــه داد دل از ایام بگیرم.

                                    1360/7/19-کاشان