🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دام بلا …

(ثبت: 3271) بهمن 13, 1395 

بسمه تعالی

چگونه   اهل دل باشند از یاد خدا غافل

محال ست اینکه باشد آهن از آهن ربا غافل

هراس از موج  می گیرد دل دریا نوردان را

اگر باشند در عرشه  ز حال ناخدا غافل

نبیند چشم آن دل که ندارد درد رنجوری

گدا گردد هر آن شاهی که باشد از گدا غافل

بلا نازل شود خواهی نخواهی بر سر هر کس

نباید لحظه ای در زندگی شد از بلا غافل

اگر از دست ها  روزی  رود دست تو بالاتر

در آن موقع نشو از دستگیری چون عصا غافل

نگه دارند  دلداران  هوای آشنایان را

اگر از آشنایانی ، نباش از آشنا غافل

صدای آه مظلومان   کند کر  گوش ظالم را

تو هم در زندگی  هرگز نباش از آن صدا غافل

دعا کردم که از دام بلا ها   در امان باشی

که وقتی زیر بارانی ،  نباشی از دعا  غافل