🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دردمی و درمانم

(ثبت: 254247) دی 3, 1401 

 

پُر شگفتی‌ام از این، گبری‌ای مسلمانم!
شعله می‌کشد چون کفر از نهادِ ایمانم

لامکان مکانم شد، بیخودی جهانم شد
از حوالیِ نورم، اهل این گلستانم

من نی‌ام خودم اویم ، او که دل ربود از من
عشقِ روی او یکسر، رخنه کرده در جانم

من نکرده‌ام دست از، پا خطا، خدایا او
چنگ زد به گیسویش پاره شد گریبانم!

او گل است و من بلبل، می‌زنم به رویش زُل
عشوه‌ تا که می‌ریزد می‌کند پریشانم

حُسنس آشکارا شد، طبعِ من شکوفا شد
تا غزالِ من باشد، اینچنین غزلخوانم

ای که در توام پیدا، کرده‌ای توام شیدا
التماسم از توست این، بیش از این نرنجانم

دردمی و درمانم، ای فدای تو جانم
ای فدای تو جانم، دردمی و درمانم

این منم اسیر ای عشق، دستِ من بگیر ای عشق
پیر اگر چه‌ام امّا، طفلِ این دبستانم

زلف می‌دهی بر باد، ناز می‌کنی بنیاد
سر نپیچم از امرت، چون که سر به فرمانم

ماتمم سراپا من، بی‌تو ای بهشتی‌وش
می‌شود به سامان کی، حالِ نابسامانم؟

از تو می برم حظ من، ای که ناگهان از من
روی اگر بگردانی زنده من نمی‌مانم

 

 

 

 

نظرها 17 
  1. سلام و درود بر استاد گرانمهرم
    جناب ابراهیم حاج محمدی عزیز

    میلاد آن حضرت را از صمیم دل تبریک گفته و از خداوند بزرگ سلامتی و سعادت برای تان آرزومندم.
    خوشحالم که در این روز مبارک کتاب مزامیر آتش اثر طبع جوشان آنحضرت در حضور بزرگان شعر و ادب کشور رونمایی می شود.

    در پناه خدا شاد و تندرست باشید 🌿❤️👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • درود فراوان حضرت دوست جناب طارق عزیز و ارجمند🙏🙏🙏🙏سپاسگزارم بزرگوار🌹🌹🌹زنده باشید

  2. درود بر شما جناب استاد حاج محمدی گرامی

    زاد روز قشنگتان مبارک

    از شعر زیبایتان بهره مند شدم

    در مصرع اول بیت ششم سهو تایپی رخ داده است ظاهرا

    حسنش اشکارا شد ..

    زنده باشید

    💐🙏👏👏👏👏🌹🌺

  3. صفا یغمایی

    دی 3, 1401

    درودها استاد گرامی
    عالی سروده‌اید ولذت بخش
    میلادتان مبارک وسایه‌ی پر مهرتان
    برسر اهل هنر مستدام.
    🌺🌺🌺

  4. سلام و درود و ارادت
    زنده و سرزنده باشید در پناه حضرت عشق

    • سپاسگزارم جناب رضاپور عزیز. بزرگوارید شما🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹درودتان

  5. سلام و دروداستاد عزیز
    بسیار زیباست
    لذت بردم
    سربلندباشید 🙏🌺🌺🌺

    • درود بر سید عالی تبار حضرت دوست جناب ابوطالبی‌نژاد عزیر و ارجمند🙏🍃🙏🙏🙏

  6. سیاوش آزاد

    دی 4, 1401

    سلام تولدتان مبارک باد زنده باشید

  7. جناب حاج محمدی عاشقانه زیبایی بود .
    موفق باشید .
    🌺

  8. درودهای بی کران استاد عالیقدر💐

  9. مهدی سیدحسینی

    بهمن 12, 1401

    درود بر شما
    🌷🌷