🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دریچه ای رو به روی گلشن

(ثبت: 231668) شهریور 24, 1399 

 

نمی شود جز به روشنایی به رویِ آئینه در گشودن
که هیچ انسان در اوجِ ظلمت نبرده حظ از نظر گشودن

نمی دهد جز طلایه داریِ نورِ ایمان شکوفه وقتی
به رویِ صبح از تبسّمی می توان دری چون سحر گشودن

چه حاصلت از طلوعِ خورشید اگر ز دست تو بر نیاید
هر آینه پلکِ چشمِ حیرت شبیهِ آئینه بر گشودن

مگر که بی پُر فراغبالی چه شوق پروازت است در دل؟
نبسته طرفی پرنده ای در قفس ز سعیی به پر گشودن

شکفتنی پر لطافت ارزانی ات شود، تحفه ای دمادم
اگر چو مینایِ غنچه ات در سر است یک جرعه سر گشودن

از آدمیت اگر که قالب تو را تهی شد بدان که بی شک
وبالِ خاطر چو سنگِ آتش نداری از بالِ شر گشودن

اگر زمانی شود نصیبت وفورِ نعمت به لطف ایزد
زیان ندارد زُلال و زیبا زبان به شُکرِ شِکَر گشودن

بطالت است آنچه باید انسان گریزد از آن به هوشمندی
کسی تواند بهشت را در مگر به عمری هدر گشودن؟

علاجِ دردت اگر مقدّر نباشد، آری به سعی واهی
زبان همانند نی نباید به ناله ای شعله ور گشودن

دماغ پروده باشد انسان اگر، میسّر همیشه باشد
دریچه ای رو بروی گلشن چرا نه با شعر تر گشودن

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 24, 1399

    سلام استاد

    بسیار عالی و بی نظیر

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 24, 1399

    سلام و دروود خدمت شما آقای حاج محمدی عزیز
    بسیار زیبا سرودید
    لذت بردم
    زنده باشید و برقرار

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. جواد مهدی پور

    شهریور 24, 1399

    سلام و عرض ارادت محضرتان استاد حاج محمدی عزیز

    عالی و دل انگیز سرودید

    لذت بردم از شعر پاکتان

    زنده باشید به مهر

    درود ها

    💐💐💐

  4. عظیمه ایرانپور

    شهریور 24, 1399

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌸

  5. محمدعلی رضاپور

    شهریور 24, 1399

    سلام و درود و ارادت
    بر شاعری که اوزان سنگین در پنجه ی ذوقش فرمانبردار ند. 🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا