🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در قفس هستم

(ثبت: 268681) فروردین 10, 1403 

 

چرا هستم ؟
چرا پستم ؟

چرا بال کبوتر را
درون این قفس بستم ؟

به زنجیری
که بر دستان و پاهایم گره کردم , قسم
نوری بتابد در شب امروز
بگسستم

در این دنیای بی بنیاد
مشخص نیست ,
چرا آوای مظلومان
درون خنده های ظالمان
محو است ؟

و فطرتها
درون منجلابی ژرف
فرو رفتند

در این میهمانی آلوده پیدا بود
تفاخر های صاحب منصبان مست
و خاموشی رنجوران
به زیر سقف تاریک و سیاه شب

کسی اینجاست ؟
می بیند ؟
غبار خود فراموشی و غفلتها

کسی اینجاست ؟
می داند ؟
هزاران سفره ی خالی
درون کوخها پیداست ؟

کسی اینجاست ؟
می فهمد ؟
خروش گرگها را
در دل ِ جنگل ؟

کسی اینجاست ؟
می بیند ؟
چپاولهای دزدان
در دل ِ این شهر پابرجاست ؟

همه خوابند …
شاید ,
صبح فردا
با طلوع نور
خبیثان زیر پای ناتوانان
زخم بردارند

و روزی دربهای خانه ها
اینجا
بروی پاشنه ای دیگر بچرخانند

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا