🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 138

(ثبت: 244042) دی 12, 1400 

 

در وادي عشقت خدا در ملك دين پرور منـم
در ملك بـي پايان تو بر خلق تو رهبر منـم
در راه عشقت مي دوم تا هر كجا بتوان رَوَم
در راه بـي حد و حدود دارنده باورم منـم
٭٭٭
در درگه و دربار تـو نيكوترين نوكر منـم
در سبزه زار باغ تـو چون ميوه نـوبر منـم
يارب چه باشد نوكري، هر مال دست توست
در ثروت بي منتها، بي مال وگنج و زر منـم
٭٭٭
از لذت دنياي دون از خلق تـو كمتر منـم
در راه امر و نـهي تو از خلق تـو برتر منـم
امرت بِدنيا بوده است اصلاح ما فرموده است
گر معتقد من نيستـم، بر امر تو كافـر منـم
٭٭٭
اندر مدار زندگي بر نام تـو خـوش باورم
دارنده نام تـو ام ، بسپارمش بـر خاطرم
از هـر زبان ملتـي ، نام تـو را بشنيده ام
گـر معتقد من نيستـم، بايد بگويـم كافرم
٭٭٭
اگر در بستر دنيا ره خوش خُفتنـي باشـد
ره عقبـي مـجزا شد در اين بستر نمي باشـد
ره عقبـي زِ دانش عـارفان جُستنـد
همان دانش به گوش و هوش، خر نمي باشد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. درووودها
    در جوارِ رحمتِ حق

    • درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام درودها استادم
    عااالی تر از عااالی دستمریزاد
    لذت وافر بردم👏🏻👏🏻🍀💐🌸

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. خسرو فیضی

    دی 12, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد بزرگوار بسیارذ عالی . . ایمانتان را می ستایم 🌺
    . خدایش رحمت کناد . . آمین
    . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود استاد فیضی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا