🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 144

(ثبت: 244249) دی 18, 1400 

 

اي نفس آدميـزاد روحت رعايتش كُـن
شَر و شرارتت را بر آدمي كَمَش كُـن
از اين شرارت خود آخر چه سـود بُردي
گر سود خود بخواهي خود را چو آدمش كـن
٭٭٭
بـرادر جـان ، مَـكُـن تكـرار مستـي
در اين دنيـا بِـرَست از خـود پـرستـي
بيـا بـشنـو حقيقـت را تـو از من
نـگهدارش حقيقـت را دو دستـي
٭٭٭
حقيقت را به دنيـا كـي مي توان يافـت
و يا فـرش حقيقـت را تـوان بافـت
بـرادر جان حقيقـت در جهـان نيست
حقيقـت از ميـان خلق و بر تافـت
٭٭٭
بيـدار دلانيـم در اين مُلك جهانيـم
در ملك جهانـي به مَثل گنج نـهانيـم
بيـدار دلان صحبـت حق را بشناسنـد
با صحبت حق در پي آن ذكر هـمانيـم
٭٭٭
مـا منتـظر صحبت و تشويق هـمانيـم
هر صحبت حق را به دل خـود بنشانيـم
بيـدار دلان هـمره فرمان خداينـد
از مـردم بدكـار يقينـاً نـگرانيـم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    دی 18, 1400

    حقيقت را به دنيـا كـي مي توان يافـت
    و يا فـرش حقيقـت را تـوان بافـت
    بـرادر جان حقيقـت در جهـان نيست
    حقيقـت از ميـان خلق بر تافـت

    درودها 🌷🌷🌷🌷

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا