🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 289

(ثبت: 248703) تیر 2, 1401 

 

هر كس حقيقت آموخت فرمان آن خدا را
بايد زِ خلق بيند هر جور و هر جفا را
سر رشته اي به دستم آمد زِ روز اول
سر رشته را گرفتـم ، بردنـد حق ما را
٭٭٭
به قرب بارگه حق اگر كه ره يابم
هزار موهبت از حق ز بارگه يابم
در آن مكان مقدس اگر رهم دادند
نمي شود كـه تما مي به يك نظر يابم
٭٭٭
گر من از عـلم خداوند جهان بهره برم
از همه آفت دوران زمان با خبرم
بارالها كَرمم كن كه زِ عـلمت بتوان
نـگـذارم برسد آفت دنـيا بـه سرم
٭٭٭
يارب ترحمي كه من آسوده بگذرم
آفات اين زمانه نيايد به پيكرم
دورم اگر زِ فيض تو يارب ، به من رسان
فيض سلامتي كه نهادي به خاطـرم
٭٭٭
هر چه با چشم ، نظردر صحنه ميدان كنم
گوي حق نَبوَد ، كه غلتان از سر چوگان كنم
مردمان فرمان حق را ياور و تابع ني اند
تا كه خود را تابع آن حق و آن فرمان كنم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سلام و درود
    🌹🌹🌹🙏

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

  2. صفا یغمایی

    تیر 2, 1401

    🌷🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

  3. درود🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانوی گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا