🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 314

(ثبت: 249487) مرداد 3, 1401 

 

افراد دولت ما بـر مسنـد و سـريريد
در خود گمان مياريد بر مردمان دليريد
ظلم و ستم نياريد ، از قهر حق بترسيد
ظلم و ستم يقيناً ، بر خود نمي پذيريد
٭٭٭
خدايا، اين چنين مردم ره دانش كجا جويند
نجويند دانش اصلاً ، اگر گِرد جهان گردند
بيـا دانشورا بشنـو ، قناعت آورد دانش
ندارد دانش آن مردم ، قناعت گر رهاكردند
٭٭٭
آن خداوند جهـان ، از جنبه ربانـي اش
بر بشر بنمود ، آن آيات صد برهاني اش
هر بشر آيات حق را ديد ، خود تصديق كرد
آن بفهميد از شعور و نيت عرفاني اش
٭٭٭
فكر زردشت پيامبر بود ، بر يزداني اش
آن به فكر آمد، زِ فكر جنبه روحاني اش
فكر بدكاران مردم، طعنه زد بر مرد نيك
مرد نيكو ثابت است، آن جنبه روحاني اش
٭٭٭
هر پيامبر را به دنيـا مي زنـن بهتاني اش
هرچه آن آيات حق را خواند با برهاني اش
حضرت داود پيغمبر، مگر فكرش نبود
بر خداوند جهان و جنبه سبحاني اش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 3, 1401

    سلام و درود
    روح تان شاد

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    مرداد 3, 1401

    سلام
    در دو تا بیت چهارم قافیه تکرار نشده است؟
    موفق باشید

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 3, 1401

    درود بر شما زیبا سروده اید
    روحتان شاد ویادتان گرامی باد
    🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا