🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 42

(ثبت: 238725) اردیبهشت 17, 1400 

 

راه خدا پرستي، كي باشدش نـهايت
كي بوده اول آن ،كي بوده اش بدايت
جانا بكن تفكّر ، اين راه كي بنا شد
فكرحَسن بگويد راهـش بُوَد هدايت
٭٭٭
بـه هـر فردي ، نكوكـاري نـمودم
دَر همّت بـر اين مردم گشـودم
هر آن فردي كـه با من مهربان شـد
منـم با مِـهر خـود نـزدش ستـودم
٭٭٭
به بـاد خرمـن مـردم مَـزَن چنـگ
كه مردم را بُـوَد صد غِش و نيـرنگ
به كـار خودكفايـي معتقـد باش
كـه كارَت لعل گردد، گـر بُوَد سنگ
٭٭٭
يارب ره تو كو، كه در آن رو بِنَهم من
پا در ره دريايـي و هـركو بنهم من
هر جا كه بگشتم ره صاف تو نـديدم
تا گرد و غبارش به دو ابرو بنهم من
٭٭٭
ناچار اگـر سـر به هياهـو بِنَهم من
يا سنجش خود را به تـرازو بنهم من
حيرت زده مي گردم و راه تو نجويم
ناچار سرم را به دو زانـو بنهم من
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اردیبهشت 17, 1400

    💐🏵️🌹🌸🌻🌺🌷

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 17, 1400

    سلام ودرود

    مانند همیشه عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 18, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    اردیبهشت 17, 1400

    سلام و درود

    🌿🌹🌿🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 18, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. کبری محمدی

    اردیبهشت 17, 1400

    سلام
    درودها بر این اندیشه های ناب
    یادشان ماندگار
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 18, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا