🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیو تنهایی

(ثبت: 249040) تیر 13, 1401 
دیو تنهایی

ًً
گر در سکوتی خسته از تندیس ِ دردم
از آتشی خاکسترم ، جا مانده سردم
پیچیده در گلواژه ها احساس ِ ظلمت
خون بسته در رگهای من این بغض غربت
باید شبی بر سایه ها سنگر بسازم
بر دیو ِ تنهایی در این شبها بتازم
باید بلوغی سر کشد از هٌرم ِ آهم
سوز ِ عطشناکی بسوزاند نگاهم
بد روزگاری گشته این ایام ِ غم خیز
پر کرده دنیا را هوایی مثل ِ پاییز
باید بر اندازم شبی رسم ِ ستم را
با دست پٌر مهری بگیرم دستِ غم را
عمری غزلهایم کمر خم کرده بودند
در صورت ِآیینه ها یک پرده بودند
دیدم تو را گفتی رها از بند ِ من شو
مشتاق ِ بیداری جدا از پیرهن شو
گفتی چرا جا مانده ای از چله بر خیز
با عشق ِتب خیزی شبی طرحی دگر ریز
در خلوت ِ پنهان خود هو را صدا کن
غیر از وجودِ لم یزل عالم رها کن
باید دلت غیر از جمال ِ او نبیند
جز گلشن ِ اسرار ِ او غنچه نچیند
شب را بیادش می نشینی تا سپیده
در اوج شادی ها به پاکی ها رسیده
اینک بفتوایت علم کردم زبان را
در روزگار ِ بی کسی گفتم عیان را
از آب و از آ ینه ها نقشی کشیدم
با سر مسیر ِعشق ِ حق حق را دویدم
دیدم بهاری غم شکن صف در صف تاک
مشتاق ِرویش در دل احساس ِ صدچاک
بر لب ز مشتاقان حق دارد پیامی
تیغی ز غفلت مانده در بغضِ نیامی
دیدم خدا را بر جهان آیینه می زد
حس ِ شکفتن در دل ِ بی کینه می زد
بی عشق ِ او دنیا همه قفل است و زنجیر
گر مرد ِ میدانی غبار از دیده بر گیر

طلعت خیاط پیشه

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 13, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

  2. نسرین حسینی

    تیر 13, 1401

    درودها نازنین استاد عزیزم

    بسیار زیبا بود بیت به بیت پراز حرف های که درگلوهاما بغض کرده اند ونای بالا اومدن ندارن
    قلمت ماندگار ❤❤🌺🌺👌👌

    • طلعت خیاط پیشه

      تیر 14, 1401

      گلبانوی مهربانی
      از حضور گرم شما سپاسگزارم .خوشحالم که با شما آشنا شده ام
      و دوستانی همچون شما دارم
      قلمتان سر سبز و دلتان بهاری باد
      🌺🌺🌺

  3. درودها بر شما استاد بانوی گرامی
    ادیب فرزانه و فرهیخته
    بسیار زیبا، دلنشین و سرشار از احساسات لطیف سروده اید
    قلمتان نویسا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • طلعت خیاط پیشه

      تیر 26, 1401

      درود بر شما
      شما لطف دارید.سپاسگزار حضور گرمتان هستم
      🌺🌺🌺

  4. مدینه ترکاشوند

    تیر 21, 1401

    سلام ودرود عزیز زیبا قلم فوق العاده زیبا سروده اید قلمتان همواره نویسا

  5. درود و دستمریزاد بانو… سرودهء زیبائیست.. توفیقتان روز افزون.

    • طلعت خیاط پیشه

      تیر 26, 1401

      سپاس از حضور پر مهرتان
      قلمتان سبز و دلتان بهاری باد
      🌺🌺🌺

  6. آرمان پرناک

    تیر 23, 1401

    درود بر شما
    سروده بسیار زیبایی بود
    شادکام و پیروز باشید
    در پناه الله
    🌹

  7. نسرین حسینی

    تیر 27, 1401

    فدای محبتتون❤❤🌺🌺

  8. امیر بهنام گل

    تیر 29, 1401

    درودها بانو، 👏👏👏🌹🌹🌹

    در خلوت پنهان خود هو را صدا کن
    غیر از وجود لم یزل عالم رها کن

  9. علی معصومی

    تیر 30, 1401

    درود ها بانو
    ♡♡♡
    🌿🌸👏👏👏👏

  10. نسرین حسینی

    مرداد 3, 1401

    درودها استادجانم ❤❤❤

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا