🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رباعی های سرخ

(ثبت: 249986) مرداد 20, 1401 

رباعی های سرخ

آب از گذر زمان نمی خواست حسین
از هیچ کسی امان نمی خواست حسین
آرامش تشنگان نمی خواست حسین
جانان شده بود جان نمی خواست حسین

هستی همه را حکایت نی دیدم
در هر نفسی شکایت نی دیدم
روزی که سر بریده بر نی می رفت
رفتن همه را روایت نی دیدم

پیراهن گل دریده من خاموشم
خواب همگان پریده من خاموشم
هفتاد و دو لاله سبز شد در آتش
آتش به جنون رسیده من خاموشم

یک لیلی و صد هزار مجنون، آتش
یک شاخه گل نماز در خون ، آتش
لبخند میان خون و آتش می زد
دریا که شد از درون و بیرون آتش

بوی نفس بهار بود آه نبود
آن واقعه یک بهار کوتاه نبود
محبوب و مراد کاروان می دانست
غیر از گذر از مسیر خون راه نبود

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 20, 1401

    🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌿

    • مرداد 22, 1401

      با سلام بی نهایت سپاس

  2. طارق خراسانی

    مرداد 20, 1401

    سلام و درود

    عالی

    ایام سوگواری را تسلیت عرض می کنم

    رفتی و خبر زعاشقانت داری؟

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🖤🌿

    • مرداد 22, 1401

      باسلام شما همیشه بنده نوازی می فرمایید تابنده باشی
      ماه درخشان خراسان

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 20, 1401

    جناب خادمیان ارجمند
    درود بر شما واین قلم پر شورتان
    ایام عاشورای حسینی بر شما تسلیت باد
    😔 🙏🌷🌷🌷🌷

    • مرداد 22, 1401

      باسلام سپاس بی پایان خواهر گرامی ام زنده باشی

  4. ولی اله بایبوردی

    مرداد 22, 1401

    سلام

    اجرتان با امام (ع)….

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا